Jimbo i tisdags!

Helt glömt bort att skriva att jag red på ridskolan i tisdags. Hade Jimbo och vilken känsla jag fick på honom. Aldrig har jag sett honom gå så bra förr, han var sjukt fin!

Började med att rida fram han själv i lilla ridhuset och det gick bra. Jobbade med att få han avslappnad i hela kroppen och lyssna på mig. Mycket travarbete.

Sen kom lektionen igång och vi red fram. I framridningen red vi på volterna och flyttade hästarna undan skänklen på den öppna delen av volten. Vi gick även ut på långsidan och gjorde öppna och sen bytte volt och fortsatte så.

Passade lite och började igen med volterna och minskade och ökade volterna i skänkelvikning. Jimbo var hur fin som helst och flyttade jätte bra, mycket stadig i formen hela tiden.

Vi gjorde även tagen bakdel och det gick också bra. Vi gick över till att vända över ridbanan och göra enkla byten. Det gick hur bra som helst, och han lyssna bättre än förr. Utan att äns ha galopperat fram så var han väldigt lösgjord och samlad i galoppen. Jimbo var avslappnad hela lektionen och gick lugnt och drog inte som han gör ibland.

Vi red utan stigbyglar hela lektionen och jag tycker verkligen jag hittar knapparna på Jimbo nu, synd att denna lektionen inte hamnade på film. För vilken toppen lektion det var. Frida, ridlärare tyckte jag skulle starta dressyr på honom, och varför inte? Kan inte säga mer än att jag är hel nöjd med han och mig själv :)

/ Emelie

(gammal bild på mig och jimbo från i vintras, synd att han är så liten!)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det kunde väl va kul att tävla i dressyr! Det tycker jag att du ska testa! Kramiz Annika

2012-04-14 @ 11:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0