Kan något vara perfekt?

Hur ofta avännder man inte ordet perfekt i olika sammanhang?
mitt liv är perfekt, min nya tröja är perfekt, min häst är perfekt.
Tänker ofta, kan något äns vara helt perfekt? Helt och hållet perfekt?

När någon säger mitt liv är perfekt, visst kanske just då.
Men sällan att någons liv kan vara perfekt dygnet runt, året runt.

Nevere, det tror jag inte på.. Isåfall är man inte speciellt kräsen.

Mitt liv är långt ifrån perfekt och Salsa är långt ifrån perfekt.
Klart mitt liv kan vara perfekt för mig vissa stunder men långt ifrån helt perfekt.
Salsa är perfekt på sitt sätt och alla andra på sina sätt.
Men helt perfekt kan nog ingen/inget vara.

När jag skriver sådana här inlägg börjar jag tänka, sjukt mycket kan jag säga.
Liksom tänk om folk uppfattar allt fel, eller tänk om det inte är så.
Jag kan vrända och vrida på texten heeeella tiden.
När jag börjar skriva kanske jag skriver att så här är det,
efter ett tag har jag fått med ifall det inte var så och en oändlig massa saker.

Men om ni nu är helt ärliga, tycker ni något kan vara helt perfekt?
Gör jag en inlämmningsuppgift där jag ska skriva om ett visst ämne,
så kan man alltid göra det lite bättre.
Om jag rider ett dressyrpass och det går sjukt bra, finns det alltid något som kan behövas bli bättre, never perfekt asså.

Ofta tror jag man över använder orden perfekt och liknande ord.
Det är sällan något är så bra som man skriver eller säger,
Jag över använder ord som dem ofta och det är aldrig så perfekt som jag säger.

Så, kan något vara perfekt?
Kanske bara beror kankse på vad man genför med, eller bara i vilken situation.
Nu när jag tänker efter en sista gång innan detta publicerar,
något kan ju såklart vara perfekt, men det är svårt.
Det är svårt att få något perfekt liksom, men förstår ni hur jag menar?

Ingen är perfekt, inget är perfekt, det finns alltid saker att förbättra!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0