Massa nya karens tider.

Om det är någon som har missat detta om de nya karens tiderna?
Bland annat på liniment osv..

Det kommer bli 96 timmars karens på 32 produkter för hästar.
Detta kommer börja gälla från 1 maj i år.

Ni kan klicka HÄR för att komma till en lista med alla 32 produkter.



Själv drabbar det inte mig då jag inte använder liniment osv,
anser att Salsa inte rids så hårt så att hon behöver det,
då många använder det efter hårda träningspass eller innan tävling osv.
Sen kan ju andra använda det till andra syften men iallafall.

Tror detta kommer att drabba många som använder något av dessa 32 produkter i vilket syfte man äns använder dom till.
Tycker det är synd att denna reglen har kommit,
för många använder ju detta förebyggande syfte.
Att regeln kommit beror på att dom börjat forska om sådana vardagliga liniment skulle kunna öka prestationsförmågan på tävling.



Vad tycker ni om de här ny karenstiderna?

(Och ja, liknar lite ett inlägg från Dressyrmupparna men skrev om lite fakta därifrån.)





Kommentarer
Postat av: AnnaU

Sv:Eran blogg är oxå jätte fiin!:)Okej jag följer er nu,så följ mig med;))!

2012-04-19 @ 14:34:53
URL: http://annaulvklos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0