Tucson!

Började att rida Tucson när jag var hos Anki med Emelie, han gick bra.
Han är ju som han är klumpen.... jaa, de menar jag inte att han är seg eller så jag menar verkligen att han är en stor klump.
Men han är så mysig på samma gång!
Asså han är igentligen inte en Julia ponny, för han är lite för grov för mig och lite seg.
Jag passar bäst med en pigg liten nätt ponny och jag tycker de är mycket roligare att rida de.
Men han är helt ok att rida tycker jag, de är lite jobbigare för mig att rida han.
För jag måste verkligen jobba med hela kroppen på han! 
Idag testade jag att ha sporrar på han för min egna skull, att de skulle gå lättare.
För han är ju väldigt tung och sporrarna funkade mycket bättre, jag fick ihop han på ett helt annat sätt.
De var mycket bättre, visst han var rädd tröt i kroppen men han var ändå pigg. Så de var kul!
Idag red jag att "dressyrpass", vi övade på att byta galopp.
De gick faktiskt bra, han byte helt i ena varvet men inte i de andra.
Då byte han bara fram!
Men han bytte i båda varven över en bom så de kunde han.
Men i slutet kunde han byta i båda varven, han lär sig snabbt när de handlar om ridningen! :)
Och de är mycket bra!
Sen skrittde vi av dem efter vi hade ridet dem, en liten runda skrittade vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0