Emelie här!

Tänkte ta och skriva lite info om mig så fixar Julia det när hon kommer hem.
Designen fixade jag till så vi kan börja men förhoppningvis kommer det en snyggare snart! Men då kör vi tycker jag.

Mitt namn är då Emelie Fredriksson som ni nog vet.
Min födelsedag har hamnat på alla hjärtans dag, så 15 är jag om två dagar.
Jag bor i ett helt vanligt hus i en liten stad vid namn Vetlanda.
Där har jag alltid bott och kommer göra ett tag till.

Jag är en person som oftast är väldigt glad av mig.
Mina intressen är ridning och hästar, förra året spelade jag också fotboll som jag då hade gjort i 10 år. Ridningen har jag hållt på med i cirka 6-7 år.
Och fast vid det är jag än idag.

Jag började rida på Vetlanda ridskola där jag rider än idag.
Där har jag alltså lärt mig rida och jag tycker det är väldigt kul att rida på ridskolan, man lär sig mer än vad man tror av att rida andra hästar.
Fast ibland behöver man lära känna en häst riktigt väl för att komma någonstans men det är en annan sak.

För tillfället hyr jag en foderponny tillsammans med min syster.
Det är ett sto vid namn Kelly, även mer kallad Salsa till vardags.
Hon är snart 20 år och är en gammal tant. Salsa är väldigt sur av sig när det inte passar,  men oftast är hon inte så sur som hon ser ut. För jag tror att hon innerst inne inte menar det hon gör,  det har helt enkelt blivit en ond vana för henne.

Hon hyr vi från Vedbände Gård som också är ett ridläger på somrarna och ridskola resten av året. Salsa har tävlat upp till LA hoppning och tillsammans har vi tävlat LC. Det gick inte så värst bra, men tyvärr kände jag henne inte riktigt och jag red inte tillräckligt, haha! När hon väl har någon som säger till henne nu hoppar vi detta så hoppar hon jätte bra.

Tyvärr har Salsa problem med att åka transport, vi tror hon har för dålig balans.
Hon lägger sig mot ytterväggen i transporten och sparkar mot innerväggen.
Detta gör att vi inte kan fortsätta vårt tävlande, men vi trivs lika bra ändå.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0