Har tittat på ponny akuten....

Ponny akuten tycker jag själv är bra, jag är inte precis beroende av de :P
Men de är bra, för jag tycker man lär sig väldigt mycket av de.
Mest om man själv har en sådan ponny som är med!
Tyvärr så har jag inte de, eller nästan.
Wendy är lite så men inte alls mycket!
Ungefär som stella, eller hon är snäll att lasta. Men hon går inte alltid på hela tiden.
Men hon är snäll, hon stegrar dig iallafall inte ;)
Men de har inte varit så jätte stora promblem, de är bara att smacka på att så, så går hon in ;)



Och hon är rätt osäker :( men hon hoppar jätte fint när hon kommer över avslappnat :D
Då hoppar hon super fint!
Jag hoppas att vi kan ha kvar Wendy så jag kan gå vidare med detta osäkra.
För detta året ska jag satsa på att hon ska hoppa LA utan att de minsta vara osäker :D
Vi ska klara detta, visst de är inget stort mål.
Men hon är fått gå igenom så mycket dåliga saker, så vi måste ändå börja lungt!

Vi ska iallafall om något år hoppa sm, om jag har kvar henne så länge då ;)



Vi kan klara detta, men bara tillsammans!!
Hon ska få ett själv förtroende för mig.

Om jag skulle vara osäker för något, ex rädd för att gå spökrunda...
Då måste man nöta, Nöta och NÖTA ha tiden.
Nästan varje dag om de ska behövas.

Så min tattick är att, de ska bara vara jag som rider Wendy.
För hon ska få ett själv förtroende för mig först och främt.
Vi ska börja hoppa låga hinder, men titthinder och hon ska våga hoppa av i vilket läge som helst.
Sen när hon inte är rädd för de längre så ökar man långsamt svårehetsgraden lite ;)



Vi tog i tu med vattenmattan dagen innan hoppträningen.
Dagen efter var de vattenmattan med, hon brydde sig inte ett dug om den (Y)
De kan jag säga att hon gjorde från början, asså inte så farligt.
Men hon stannade 1 gång, se hoppade hon JÄTTE högt över vaje gång.
Men nu på hoppträningen var hon super fin på de hindret.

Vi ska kämp, detta ska vi klara!!♥




Älskar dig!♥




Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej :)

Vendy ser verkligen jättefin ut...har du köpt henne? vad har hon råkat ut för?



Ni har en bra blogg LOTTA :)

2012-02-20 @ 13:45:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0