Idag!!

Idag har jag ridet bara 3 hästar! Kan säga att jag har rätt mycket tränings verk efter igår.
Jag red 7st hästar då, de var inte precis typ 20 min, eller precis skritta ut! Idag red jag 3 hästar och de red jag normalt på! Ont i rumpan skit mycket kan knappt sitta ner i sadlen! :P
 Idag red jag som första ponny en ponny som heter Bea! En liten b ponny, en mycket liten b ponny.
Hon är as kul att rida på, skit pigg och verkligen springer på!
 Hon behöver knappt ha ett spö i handen, bara ett hoppspö! Hon är jätte fin, jag har verkligen aldrig set någon finare b ponny som är en förvuxen shettis!
Hon är lagom smal verkligen inte ett svullo! Och jätte pigg, är as rolig att rida!
Hon är en jätte duktig ponny på och hoppa med. Själv har jag då aldrig hoppat henne för jag tycker jag är för lång! Jag är inte precis lång på henne med benen men med över livet är jag rätt lång tyvärr!
 Men jag tycker om att vara den lägnden jag är i nu!
För jag inte för lång på b ponny och inte jätte liten på d ponny!
Visst storhäst ser jag rätt liten ut på, men de är mest för jag är så jävla tun och smal.
 När jag rider min systers häst så har jag hennes läder och dem är inte änns långa för mig, men jag ser ändå jätte liten på... De är tråkigt, jag behöver lägga på mig några kg till ;) Men jag äter som en häst, men de hjälper inte ett dugg, tråkigt! Jag äter mycket godis och sånt!
Alltså mycket skräp mat! Men jag gilla ändå hur jag är nu!
 Jag red Bea lite blandat idag, hon kan ju inte precis gå rätt i form! Men hon kan ändå böja lite på naken ändå!
Så jag mest red galopp arbete. Sen fick jag och Emelie rida för Karin bagge!
En jätte duktig dressyr tränare, de gick jätte bra! Då fick jag rida Sussie, den ponnyn jag hopptränade för ett tag sedan!
För er som inte vet är hon en liten d ponny på 5år.
Hon har jag hoppträat 1 gång och har ridet henne normalt 2 gånger nu då ;)
Aklla gånger har gått super bra, mern idag då red jag dressyr för Karin bagge.
De gick jätte bra fick mycket beröm, Mycket tips och allt.

Sen när jag och Emelie hade ridet dem så red vi varsin storhäst och började rida.
jag fick rida min underbara häst som jag älskade på ridskolan, när jag red där då :P
Han heter Nova född 1994 och är en valack....

Vi smörjde några sadlar också + träns!
De blev jätte fina, sen har vi också skrattat en massa hela dagen.
mest åt fika pausen ;) HAHA, våran personal är så jävla sköna.

image description
Stefan är nog mest skön...

Eller vad säger ni?? ;)










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0