Loka, Gullet & Diego.

Det var ridskolehästarna jag red idag.
Började vid klockan 10 idag för den som vill veta ;)

Började med Loka, red på tvådelat idag med.
Gick mycket fint, och det blev ett kort och intensivt pass idag.
På ca. 20-30 minuter och hon måste bli av med energi.
Så det blev mycket galopp arbete.

Hon var fin och lyssnade båda framåt och bakåt.
Hur gullig och go som helst är hon! :D

image description

Efter Loka blev det Gullets tur att svettas!
Det ett tufft dressyrpass för Karin Bagge.
Oh hoj vad hon svettades efter det, och jag blev trött också.
Gullet är en b-ponny.

Karin var jätte duktigt, hjälpte till att få ordning på Gullet,
som till slut skötte sig också bra.
Fick rid kvar lite efter de andra gått ut och då körde vi galopp arbete.

Jag ställde för mycket i bara halsen och fick henne inte runt skänklen.
Men med Karins hjälp löste det sig! :)



Nästa häst blev Diego.
Det är en stor häst som har stora steg.
Han hade myyycket energi ska jag säga.

Red fram fort för jag hade ca. 20-25 minuter på mig.
Efter framridningen jobbade jag han ordentligt i traven.

Han försökte springa undan och sladdade med bakbenen haha!
Asså han skjuter ut bakdelen väldigt mycket och springer iväg.

Fick verkligen jobba för att få ihop honom till en bra trav.
Lyckades några gånger men det var jobbigt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0