Mina stövlar

I got a biiig problem! :d
Jag sparar mina pengar för fullt till en ny hjälm och en kavaj.

Men tror ni inte stövlarna ska gå sönder då med? -.-
Mitt i allt sparande då jag verkligen bestämt mig vad jag ska köpa,
jag som alltid har svårt för att bestämma mig..

Och en hjälm vill jag verkligen ha, en ny tävlingshjälm liksom.
Så jag kan ta min Lamicell till vardags sen.
Ska ju tävla mycket mer i slutet av sommaren och framåt..

Kavajen då, har en svart vanlig som inte är så speciell.
Funkar liksom tills i höst men sen vill jag inte ha den längre.
Så en kavaj står också högt på listan.

Nu sabbade ju stövlarna till det @@
Köpte stövlarna i typ januari/februari av Julias syster.
Så dom har ju använts ett tag så dom var ju inte nya eller så.

Men dom har funkat liksom till att bara ha ett par stövlar om ni fattar?
Och denna veckan har dom gått sönder vilket är tråkigt då jag sparar pengar.
Surt att det just ska hända nu då stövlarna är väldigt bra ändå,
dock går det ju använda dom fortfarande med inte så snyggt.

Märket på stövlarna har trillat av på ena stövlen och vet inte hur jag ska fixa det..
Lite svårt att fatta men bilder finns nedanför.
Sen har snörningen också börjat lossna, "en rad" har trillat bort till och med.
Och två har lossnat!

Tråkigt för jag gillade stövlarna och hade tänkt och ha dom till minst nästa år.
Vilket känns lite surt då jag vill ha ett par snygga och hela.


Här ser ni att märket på stövlarna har trillat den.
Det ska vara en runt märke med ett R inuti.
Och ja, det har trillat bort en sten ;)


Här ser ni att snörningen gått av och lossnat lite.
Och sen är stövlarna lite skitit också, haha! :)

Så nu står det emellan att köpa ett par nya ändå,
eller försöka fixa ihop det här någorlund okej..

För om jag ska köpa ett par nya ska dom inte vara vanliga läder,
då vill jag ha nåogt annorlunda, tex tretorn, bocaj, pioneer eller deniro.
Sen vill jag inte betala 5000:- heller när jag sparar pengarna.

Så ett alternativ är att köpa ett par beganade vilket jag egentligen inte vill..
Iallafall känns detta som ett problem jag får tänka lite extra på.

Dom går ju fortfarande att rida i men kanske inte snyggt på tävling,
fast ska ju inte tävla sen i slutet av sommaren men ändå ni fattar.
Bättre att börja tänka i tid än att komma på detta en dag innan det måste lösas!

Kom gärna med förslag till mig! :D
Både på billiga stövlar, nya och annorlunda eller begangnade.
Bara så jag har massa förslag att välja på så löser det sig nog! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0