Nyss kommit hem

Har fixat i stallet, så nu är allt färdigt där för dagen! :)
Min syster red Salsa på fältet, hihi så söta var dom, Salsa försökte sparka bakut!
Pluttponnyn var på helt okej humör idag, ett litet sur-anfall när jag skulle flytta henne :d

Iallafall, fixade till manen lite, klippte av den och så..
Den är fortfarande lång och hyfsat tjock är den med,
nu är den lite ojämn haha men orkade inte klippa mer, fick kramp i handen.

Jag är vänsterhänt så får klippa uppåt istället för neråt.
När jag klipper får jag börja nere vid manken och gå uppåt mot öronen.
Iallafall när jag klipper hästar som har manen på den sidan Salsa har.

Passade på att fixa svansen, luggen och håret under haken.
Det hade blivit så långt så hon såg ut som en gubbe med skägg.
Vi har typ inte rört manen eller något på hela vintren så det var dags!

Nu ska jag upp och äta lite mat och sedan blogga lite till,
om inte syrran tar datan då ;)
Efter det blir det glo på hoppträningen och filma lite!


Pluttan! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0