Ariel!

I Söndags var jag hos Anki med Emelie och red, kan säga att de gick bättre än förväntat!
När vi kom dit var de rätt tråkigt väder väldigt regnit och så.
Men när vi gick ut från stallet och skulle börja rida, då var de nästan sol ute inget regn eller något.

Så vi hoppade upp, skrittade till utebanan och skulle hoppa igenom dem, Frida och några fler var där.
Dem hoppade också, så vi red mest fram medans de hoppade.
Ariel var inte så spänd då, mest lite rädd när dem hoppade och klinckade till i bommarna ;)
Då ryckte hon till lite och kollat de till. Men de var inte så farligt, när de hade hoppat klart började jag först att hoppa fram.
Jag hoppade först fram på ett trav hinder, ett litet X.
De gick bra, Ariel var pigg idag så hon tyckte verkligen de var super kul att hoppa.
Vi hoppade några skutt, sen hoppade Emelie.
Då fick jag gå över till ett Räcke, en svår sväng eller svår och svår..... den är bort mot utgången, man rider ifrån utgången precis så hon vill gärna peta ut bogen och springa bort dit.
Då hjälper de inte med benen utan ett lite nud med spöt då blir hon jätte arg och skuttar till lite :P

Aja men de hjälper och hon kommer sedan direkt på hindret.
Efter jag har fått säga till henne 2 gånger gjorde hon inte mer de sen på hela ridpasset!
De fick sitt lilla resultat!


Sen när jag hade hoppat fram på de, gick jag på de andra hindret lite längre bort också, så de blev en linje.
Den gjorde hon kalas bra!
Då gick vi över till oxen direkt efter.



Där hon hoppade så fint, började känna lite lätt att hon började använda ryggen lite mer.
hihi, blir alltid lika glad när jag kommer dit, för då har hon smällt allt hon lärde sig förra gången och kan de hur bra som helst! :D

Hoppade ett räcke med ett sort planck under, de flög hon bara över, hon var lite fundersam men hon hoppade, fint dessutom.

Då gick vi över till små hinder till en hel bana! hehe hur skulle detta nu gå.

Joo, de gick såhär.....




De gick super hon hoppade avspänt lugnt och jätte fint, som Anki säger nolla och rosett hem! ;)
Hihi, man kan ju hoppasatt han får rosett med sig hem också på pay and jumpen på Söndag!

Jag ska hoppa 40 och 50 eller 50 och 60 ;)
Jag fick bestämme de själv! :)

Så jag är väll taggad till pay and jumpen med denna damen, dock har hon börjat gå väldigt mycket backom handen, knixar av halsen och går den ända in till bogen, inte bra!!!!
För träna bort de nu dessa veckor jag ska rida henne.

Annars gick allt super bra, är jätte nöjd med Ariel och så..
Synd bara att jag är överårig på henne! Men aja sånt är livet ;)




Här kommer de en liten film som jag gjorde väldigt fort på måndag kvällen när jag kom hem från en clinic, mer om de får ni höra av i kväll! :D






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0