HAHA, salsa goes busponny.

Igår red jag ut med Hanna, eller vi skulle skritta lilla rundan, 15 min typ.
Red barbacka i det halaste täcket vi har med! ;)
Vi kom inte alls långt innan det tog stopp..

Först skrittar man upp på ett fält, och sen börjar skogen som man ska in i,
då ville inte Hannas häst Compe gå in där, så han tvärvände.
När en häst vänder mot Salsa blir hon skiträdd och hoppar i väg..
Iallafall Hannas häst testade henne men Salsa var bara töntig.

Sen tvingade jag in henne i skogen ändå, inga ord och visor här inte! ;)
Dom har sågat ner massa skog där så det ligger träd över allt.
Salsa är skit rädd för stockar och sånt så hon andades som en gris eller nått xd

När vi kom ut på en grusväg - slingan så travade vi en kortkort bit.
Sen när vi nästan kom ut mot stallet igen så blev Salsa rädd för något i diket,
hoppade till och jag hamnade snett på henne och hon travade iväg.
Sen stannade hon och jag tog mig nästan upp, men för det så hoppade hon iväg och sprang ifrån oss istället, haha kul eller? ;)

Iallafall så blev Compe skit orolig och hoppa in i skogen haha!
Salsa stannade precis utanför vägen och började beta som tur va.
Så sen hoppade jag upp på ett staket och vi fortsatte..

Kände inte så mycket då men idag har jag ont i hela benen,
och nacken ska vi inte äns snacka om, vissa lägen gör sjuuukt ont haha! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0