Hö eller ensilage?

Jaa, hö eller ensilage?

Ibörjan av min ponny start hade min familj alltid hö, för vi gjorde hö själva.
När jag började ha kitten gick vi över till ensilage för de dammar inte lika mycket som hö.

Kitten var också väldigt känslig!
Vi började köpa ensilage de första åren.
Men nu gör min pappa eget ensilage med.
Det är mycket smidigt, ensilage dammar inte så hästarna hostar inte, de är bra!

Vad har ni? Hö eller ensilage eller varför inte höensilage? :P
De finns allt möjligt till hästar nu för tiden! :)

Jag föredrar mest bara ensilage, för både våra tävlings hästar och våra ung hästar går på de.
Våra tävlings hästar får ensilage morgon/lunch/kväll
Våra unghästar de får ensilage ute i hagen när de går ut.... En hel bal den håller i flera dagar!
Nu då över natten går dem in, så då får dem vanligt löshö i boxarna!

De blir mycket hö och annat att ge nu över vintren!

Vad ha ni för hö till era/eran ponny/häst? :)


/ Julia


Kommentarer
Postat av: Emilia

Ensilage, eller höensilage det beror på! ;)

2012-03-11 @ 09:16:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0