Hoppträning!

Idag är de hoppträning....
Jag ska vara med på Annie denna gången, tycker att wendy har skött sig så bra dessa dagar nu när jag har hoppat.
Så hon får stå över idag!
Ska fråga pappa istället om vi kan hoppa på lördag! :)
För då har jag inget för mig än.

Jag hoppas de är svåra övningar idag!
Ex, svåra linjer osv....

Jag tycker hoppträning är viktigt, iallafall om man ska börja tävla i hoppning!
Man måste ha en bra grund att stå på innan man börjar åka på tävlingar.
Jag tycker man ska ha koll på sin häst, visst jag förstår om den är pigg eller lat eller något annat!
Men iallafall, hoppträning är för att man ska lära sig inte för att de ska gå bra varje gång.

Jag har hört många efter en hoppträning.... åhh, så dåligt de gick.... åhh min ponny/häst kan inte hoppa!
Men de är de hoppträning är till för, att hjälpa... utväcklas!
Jag kan säga att de inte alltid går bra för mig på tävlingar!

image description


När jag ska åka på en stor tävling, då hopptränar jag alltid privat för Frida!
För då kan vi träna på saker bara jag behöver.
Om man tränar i grupp blir inte de lika mycket den hjälpen man behöver!
Ex jag kanske är jätte bra på linjer eller något!
Och en annan i gruppen inte är de, kanske kommer fel in eller så får dem inte så många galopp språng man ska ha.

Jag har hört jätte mycket av andra säga.... åhh, ska hon vara med! Den ponnyn bara stannar hela tiden eller åhh hon trillar av bara om hon svänger! Vad vet jag?

Jag har blivet utpeckad så MÅNGA GÅNGER! När jag hade Hot Shot.
Han var inte precis den lättaste ponnyn att hoppträna med, han slängde minst av mig 2 gånger på en hopträning!
Jag kan säga att de var max 1 - 3 gånger jag satt kvar på han på hoppträningarna!
Jag hade han i 3år, kan säga att dem åren ínte var så kul!

Jag ville hoppträna som dem andra, inte plutti små hinder hela tiden.
Men om man har en sådan i sin hopptränings grupp som bara stannar eller något annat...
Tänk jag hon alla andra här är här för att träna sig!
Alla är inte världens bästa precis, alla har några saker dem inte kan klarar av själva, några behöver hjälp av en hopptränare.

Alla problem kan ta olika lång tid att ta itu med...
Visst jag har också varit med i en grupp som en bara stannade hela tiden, men man är ju där för att få hjälp med de man hehöver!

Så tänk så, hoppträning är inte för att vissa upp sig utan att lära sig!

Till och med dem bästa behöver träna ibland ;)

Så imon ska jag hoppträna Annie de ska bli sketans kul!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0