Idag var vi hos Anki igen,

Jag red Super och Prescott, tänkte även skriva hur det gick.
Vi kan väl börja med att Julia och jag gick till utebanan och bygde en bana.
Det tog över en halvtimme att få ut fyra hinder, haha!

Efter det gick vi och hämtade Super och Tuscon.
Det var jätte blåsigt ute så började rida fram inne i ridhuset.
Super var jätte annorlunda mot när jag red honom sist, ganska stum i munnen.
Men det släppte lite mot slutet, blev inte så mycket fokus på formen sen ändå,
för vi hoppade när vi ridit fram.

Vi började att hoppa lite inomhus för att sen kunna gå och ta några skutt.
Super är ganska rädd när han hoppar, han har inte något förtroende för ryttare..
Vi hoppade ett nerlagt sockerbitshinder och det gick bra.

Han stannade inte på den låga höjden, men ofta vill ha springa fort över så han kommer undan ifrån hindret så han slipper hoppa över det han inte vill.
Men ni ska veta vad han är kvick i benen lille Super!
Ett bra tecken är det iallafall.

Vi höjde upp detl lite, kanske 50cm så tvärvägra han.. suck.
Haha, höll nästa på att trilla av, men sen hoppade han lika fint igen.
Egentligen tror jag han behöver bara en ryttare som han litar på, sen är han inte så töntig egentligen, för om man säger åt honom när han stannar så hoppar han.
Iallafall så gick vi ut på utebanan gick jätte fint där med.
Han hoppar så mjuk och fint så, vägrade en gång men då var han bara dum rent ut sagt.
För han kollade inte på hindren när vi hoppade sen..
Idag gick han från att slå i bommen och bli livrädd till att hoppa med förtroende.
Anki tyckte han såg hur fin ut som helst, och han var duktig :D

image description
fina svartman som vi kallar han! ♥

Efter Super och Julia ridit
Sen red jag även Prescott som hade vilat i ungefär sju dagar.
Han var fin när jag travade fram och vi red i ridhuset.
Prescott är en pigg och rolig ponny, men han har ingen kondition så han orkar inte mycket.
Hoppade även lite med han, och han har bara hoppat en gång i sitt liv, kanske max 2-3.
Anki visste inte om han skulle hoppa eller inte men det gjorde han.
Först kom jag i trav på det lilla krysset så tvärstannade han innan,
men ha var inte jätte svår att övertala så han gick över det sen! :)

Forsatte att komma lite på krysset i olika varv och det gick bra,
han tyckte det bara var lite konstigtt, men han gick/hoppade över det iallafall.
Kan ju säga att han inte brydde sig när han klev på bommarna haha! ;)
image description
gammal bild som den övre också, men finfina kotten! ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0