Mål med Salsa

Tänkte försöka skriva ihop lite mål med Salsa innan hon ska hem.
Ska sätta höga mål som ändå ska gå att uppnå,
inte kul när dom inte uppfylls och sen ska hon hem igen likso ;)
Men här kommer min små tankar.

För det första vill jag att hon ska vara glad och framåt i ridningen,
vill inte lämna tillbaka en häst som inte vill trava knappt på banan.
Så jag tänker alltså inte tjata för ofta på banan.
Känner att hon är gammal och hon ska tycka livet är kul ju :)

Men samtidigt ska vi träna träna träna! Ni ska bara vet hur mycket hon ändå utvecklats, när vi fick henne gick hon med huvudet blad molnen och kunde inte gå i form eller nått. Hehe, såg inte vackert ut kan jag säga.
Iallafall så vill jag få henne mer stadigare i formen.
När vi väl hittat formen och att hon är mer stadig ska vi öva på dressyrrörelse.
För hon kan verkligen inte framdelsvändning och skänkelvikning osv.
När vi fixat formen ska vi också hitta lite mer framåtbjudnig och tempo,
men kan ju inte gå och lata sig hela dagarna ;)

Som ni märker är det mest dressyr och kan ge er en anledning.
Jo, för jag och Salsa passar inte precis i hoppningen, iallafall inte i nuläget.
För Salsa hoppar inte om man inte säger att nu hoppar vi och jag gör inte det,
liksom jag behöver en häst som hoppar bara.
För jag har trillat av Salsa tre gånger när vi hoppat av typ 5/6 gånger.
Men iallafall när våren kommit mer ska vi nog försöka hoppa,
hehe får ta det lite låg. Låter tråkigt men ja så får det bli.
Bättre än att hon inte får hoppa alls! :)
Men mitt största mål är en lycklig häst även om hon ser sur ut,
och att hon blir mer stadig i dressyr.
Dressyr ska vi verkligen jobba med och att hon ska bli lugnare när man rider ut själv,
hon går stelt som en pinne ibland och allt är läskigt.
Hehe, men det kommer hon är bara inte van att vara själv ute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0