Pay and jump Ariel!<3

Jag hoppade Ariel 50 och 60cm. Hon var helt klockren!
Hon har aldrig varit ute på detta innan, hon var väldigt rädd på framhoppningen för andra hästar.
Så de var lite jobbigt när dem andra hoppade, Ariel flög i tacket typ :P

När vi gick in på banan i 50 så var hon helt lugn och cool, hon var super snäll.
Vi kom över alla hinder i galopp och de blev en nolla! :D
Hon kollade inte på något, hon vara tuffade på!

Super fina Ariel!! :D


(Ariel 50cm)

Och så i 60cm, på framhoppningen hoppade jag inte så mycket 1 språng på räcket och 2 på oxen!
Hon hoppade as fint andra gången på oxen, hon var jätte högt över och verkligen hoppade med ryggen! :D

Super kul!

Dem hade taggit in ett planck till 5an XL, de flög hon över hur lätt som helst, de var en oxer med på hela banan och de var väll inget.
Hon tyckte publicken var väldigt läskigt på banan så på sista hindret hoppade man mot läktaren.
Hon tittade väll på något där uppe och missade helt att hon skulle hoppa så de blev en liten vägran där. :P
Sen fick jag henne konsentrerad igen och då kollade hon inte.
Jag tror inte hon kollade på själva hindret, för hon hoppade likadant hinder i 50 så ;)



(60 cm)


Ariel var super duktig hennes första tävling, Anki sa att jag skulle hoppa 40 och 50cm.
Men första gången Ariel hoppade var de med mig och så hoppade vi 50 cm!
Asså man tänker inte på att dem är så små, men de var inget säger Ariel.
Så då ändrade jag till 50 och 60 ;)

Anki är i USA nu i 3 veckor så hennes dotter Frida har Ariel nu i hennes stall.
Hon sa också att de var bra att jag ändrade, för 40cm hade varit barnsligt sa hon :P hehe

Fina lilla Ariel, ny badad och fin var hon också!
Hela hennes utrustning var smörjd och allt...

Tack så mycket Frida för allt!♥




Bilderna är tagna utav: Theresia Sandahl www.theresiasandahl.blogg.se



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0