Pay and Jumpen gick helt ok!

Banan på pay and jumpen var inte så jätte bra tycker jag!
Alla hinder förutom 6an till 7an..... 7an stod helt konsigt.

(syns inte så väl på bilden!)




aa, iallafall.... man kom helt konstig på 7an och såklart under de hindret skulle de vara ett par jätte små hus under!
Faktiskt de ända hindret som var någon under...




I 90:


När jag red fram var hon super fin, också när jag hoppade fram.
Behövde inte galoppera lika bestämt som vanligt, hon var avslappnad!
Hoppade av stort själv och var allmänt super fin!
Hon var som en klocka ute på framhoppnigen....

Då, när vi skulle gå in på banan.... hon blev stel som en pinne!
Kollade på allt och alla, var inte alls lika fin som på framhoppnigen!
Som då var synd.... hon ville stanna på 2an (kom stort) hon vågade inte hoppa av stort de blev nära istället.
Var spänd som en pinne till 3an hoppade bra på de vände runt hoppade 4an bra där med!
5an som hon tänkte stanna på innan var inget..
Då hoppade jag 6an rakt upp rakt ner (spänd som bara den) Och hon kom över de nätt och gämt!
Då kom 7an då, fick läget att hon skulle hoppa stort.
Hon tänkte hoppa men precis när hon skulle hoppa av ångrade hon sig....
De blev ett stop, kom om på de... smällde till henne med spöt när hon tvekade på de, men hon hoppade!
Alltså 4fel i 90 cm!
Gick ut skrittade lite travde runt... då blev hon normal igen!


Gick in hoppade 1m, hade mer fart i galoppen...
Hon tänkte inte änns stanna där (för att jag galopperar fort är fäör att hon inte ska änns tänka tanken att stanna) men dock kan hon göra de ändå om hon vill men de gör hon inte!
För då blir de ajabaja Wendysen!

Jaaiallafall hon var lika spänd nu, men mer galopp.
Hoppade 1an 2 an 3an rev dock 3an! Hon blev lite för falck!
4an hoppade 5an, kom igen till 6an...
Hon vågade inte hoppa av stort där, men hon hoppade!
7an var jag super bestämd, hon tvekade ytest lite men jag la på spöt framför hindret och hon hoppade över!

Alltså 4fel i 100 också!
Hon var super fin på framhoppnigen, pappa och jag sa att vi måste ut mer med henne..
Bara komma ut, hoppa i ett annat ridhus. bara sätta fram en bana och hoppa!
För hon är verkligen super nu på framhoppnigen, de har verkligen släppt.
De är bara att vänt och se om hon släpper de inne på banan med! :)
För när hon gör de kommer de gå.... Awesome!!



Wendysen!♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0