Salsa som häst

Hur är Salsa egentligen?
Tänk er när man man säger hur är Emelie som person,
det ska jag förklara fast med Salsa som häst om ni fattar xd
Here comes my försök..
Första ordet, vad är det första man tänker på när man ser Salsa?
När man öppnar stallet och hon står i boxen så kollar hon nyfiket på en,
går man nämre och vill kolla in den snälla ponnyn ändras det snälla till sura.
Hon lägger öronen bakåt och gnisslar tänder.
Ja där har ni det, gnissla med tänder.. Hon tror hon skrämmer folk, hon ser mest fjantig ut då xd
Iallafall, första intrycket kan vara att hon är snäll men det ändrar sig ganska fort, riktigt fooort.

Men när man lär känna varandra då? Förändras hon, surare eller gladare?
Hon är inte lika sur som hon är på ridskolan, för hon ändrades redan första dagen,
men sen dess har hon vart som vanligt, möjligtvis lite mer bitch elr lite mer gulligull nån dag.
Ibland är hon seriously hopplös, men jag vet inte, hon är oftast inte farlig vad jag tycker.

I hagen och boxen då? När man ska hämta henne i hagen, oftast bra men ibland händer det,
vissa dagar är de fett äckligt och hämta henne, jag erkänner då är jag sjukt rädd!
Hon gör anfall och visar tänderna mot en, eller vänder sig om och sparkar.
Då är ja inte katig ska ja säga, eheh. Men på ett eller annat vis har hon kommit in till slut,
har lärt mig med tiden att det inte är värt ett försök att hämta in henne på morgonen/förmiddagen.
Better luck på eftermiddagen och kvällen typ.

Men för övrigt så är hon egentligen inte sur, jag tror inte hon vet vad hon håller på med.
I mina ögon ser det ut som om hon fastnat i en ond cirkel, hon förstår inte varför hon är sur.
Hon är faktsikt snäll när hon väl är uppbunden, visst att hon gnisslar tänder om man rättar till täcket,
men jag tror inte hon vill något illa! Då hade hon ju bitit hej vilt!

Alla säger att hon är sur, det gör jag med ibland för det är hon..
Men med massor av tid och massor av kärlek tror jag hon skulle bättra sig.
Dock snackar vi inte ett halv år här, under lååång lååång tid.
Som folk säger, det går inte lära en gammal hund att sitta? Öhh va babblar ni om?
Klart man kan, man får väl börja om och lära den allt man skulle gjort med en valp?


Vissa dagar är det jätte tråkigt när hon är som hon är,
min text kanske säger emot sig själv lite men jag har svårt för att sätta ord på detta,
tankarna virvlar i huvdet och inget blir riktigt klart för mig,
är hon sur och har alltid vart och kommer alltid va?
Svårt och säga, ska skriva något kort sammanställande, för er del och för mig själv.
Hon är sur, men har ingen anlednig, hon kommer kunna ändra sig med tid och kärlek.
Hon är inte sur, men har en anlednig, hon kommer inte ändra sig för något har sabbats till hos henne?
Jag vet inte, har inget riktigt svar, för här fick jag mig en riktig tankeställare,
tro mig detta var jätte svårt!
Jag tror på Salsa, hon har ett hjärta av guld! ♥
Innerst inne så är hon snäll, jag ser igenom henne tro mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0