Snygga sporrar

Visst är dom här sporrarna snygga från Lamicell.
Sjukt fräna ju, hade verkligen velat ha ett par.
För först när jag såg dom blev jag förälskad, men hittade snabbt nackdelar.


Jag googlade på dom för att se vilka färger som fanns och vart dom såldes.
Hittad lite olika sidor och dom kostade bara runt 100:-
Hur bra som helst tyckte jag, men det roligar tog snabbt rätt fort, haha.

Första nackdelen hittade jag väldigt fort, kanske för fort för att sabba min glädje,
dom fanns bara i 20mm vilket jag inte vill rida med och får inte tävla med.
Ett par sådana sporrar vill man ju inte bara träna i.
Och för min del räcker det men vanliga 15mm sporrar på träning med så.

Det andra nackdelen är att dom är i plast.
Och nu säger ni, jamen okej, det kvittar väl? Men det gör det inte..

Under tiden jag googlade så kommer jag in på bloggar som hade skrivit om dom.
Någon skrev att det var synd att man inte fick tävla i dom.
Jag fortsatte läsa och den tjejen förklarade att man inte fick tävla med sporrar i plast.
Blev lite fundersam, liksom varför skulle man inte få tävla i plast? :o
Kollade upp detta i TR och det stämde ju.
Man får alltså inte tävla med sporrar i plast, jag tycker det är konstigt.
Rent ut sagt hel konstigt ju.
Jag kommer inte på någon anledning till varför plast skulle vara sämre än metall?
Skulle det kunna skada hästen eller vaddå?
Aja, regler som regler och jag tycker den är konstig.
Är det någon av er som vet varför man inte får tävla med plast sporrar?
Skulle bli tacksam för ett vettigt svar eller resonering eller vad det heter ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0