Super då

Gick alltså sådär, är inte det minsta nöjd! Hur tråk som helst..
Julia och jag gick ner till banan och vi började rida fram.
Det började bra och jag gjorde lite ökningar och minskningar.
När jag började galoppera fram så kom Anki gående från sitt hus påväg till oss,
Super blev livrädd för henne och stack iväg och bockade.
HAHA, lyckat - inte precis men aja! ;)

Började hoppa fram på ett räcke med en travbom framför,
hindret var hur läskigt som helst tyckte han!
Så nej hoppa ville han inte, men jag gav mig inte så över kom vi.
Hoppade det om och om ingen och till slut gick det lite bättre iallafall.
image description
Hoppade ett räcke och först ville han inte hoppa men över kom vi.
Till slut blev det räcket jätte bra som var sista hindret i en linje.
Gick över till att hoppa det andra hindret i linjen och det var med ett plank också.
Det gick sådär men över kom vi, ibland är han riktigt ful asså,
Ibland bara stannar han och springer iväg så han inte kan gå över det äns..

Men till slut kom vi över och kunde hoppa hela linjen i följd.
Det första hindret som var planket gick sådär men det sista räcket gick super.
HAHA, det gick super som super (asså namnet, äsch skit samma!)

Det var det ändå som kändes bra för han är svår att hoppa.
Man kan inte driva han över hindrena för du sticker han över för att komma undan,
så man måste hålla han i ett bra "tempo" över hindrena men samtidigt driva.
Det är svårare än det låter och är jätte jobbigt.
Driver jag jätte mycket innan hindret så flyr han över efter lite övertalning,
har jag bara ett långsammare tempo för att han ska lära sig att hoppa är inte farligt så stannar han istället och sedan kastar sig över hindret. Man har inte en chans att hänga med.
Speciellt inte när han drar efter och bockar, HAHA! gulleplutt ändå! <3



Kommentarer
Postat av: Hannan

Sjukt fin blogg ni har, kan ni kolla in min oxå?

2012-03-24 @ 18:59:00
URL: http://hannaanyman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0