Super igår! <3

Igår när vi var hos Anki så började jag rida Super med Julia på Tuscon.

Vi red först ut på en väg och travade efter ett tag vände vi och travade em bit och galopperade en stund. Vi skrittade en bit och sen gick vi in i ridhuset. Där red vi fram lite till och jag travade över fyra bommar, Super var jätte duktig!

Han tvekade inte, så vi trav hoppade ett kryss och han hoppade. Anki la upp det lite och tog bort trav bommen och galopperade över. Han var duktig, tvekade inte äns! Anki tycker han är så fin nu när han hoppar med förtroende med mig! :D

Efter att vi hoppat lite där inne så gick vi till utebanan, där var det en bana framme, Julias och min bana.
Började trava Super och lät han gå runt bland hindrena, eller travade han runt för få fram honom också.

Hoppade ettan som var ett kryss och det gick bra, red på några gånger utan några konstigheter! Hoppade även 3 och 4 som var en linje, gick bra. Hoppade även tvåan som var ett ensamt räcke med ett plank på långsidan. Det vägrade han inte heller på. Han har blivit så duktig.

Hoppade sedan linjen igen och då vägrade han på första, för när han hör att någon säger bra före hindret stannat han haha! Såklart skulle ju Julia säga bra innan hindret haha ;) men det gick bra för han hoppade det direkt sen ändå.

Hoppade en oxer också, gick jätte bra! Han tvekade inte äns lille duktiga ponnyn<3

När ja hoppade alla hinder på banan skulle jag hoppa våra lilla bana, fast det blev några mer hinder. Det blev åtta språng och det gick hur bra som helst. Han tvekade inte en sekund och böjd hur fint som helst! Han sög verkligen tag i hindrena och ville hoppa! Jag är jätte stolt för honom!

Anki tycker det såg hur bra som helst. Hon tycker han har blivit så fin när jag hoppar honom, hon tror verkligen på honom! Anki sa att jag gjort jätte framsteg med honom, och att jag ska tävla han. Antaligen blir P&J vår första, men vi skulle prata höjd nästa helg då vi antagligen ska dit igen! :D

Prescott kommer senare idag eller imon, för det blev väldigt mycket om Super känner jag! Men det beror bara på att jag är så glad över att Anki tyckte det såg så bra ut och att hon tror på oss! :) Anki tror också att det finns hopp för Super nu när han har fått ett förtroende för mig.

/ Emelie

 


Kommentarer
Postat av: Annika F

Hej Emelie! Vad kul att det gick så bra med hoppningen! Du får gärna tala om när du ska tävla P&J med honom så man kan komma och titta! :-)

2012-03-12 @ 12:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0