Täcken och Schabrak

Det är något jag gillar att både kolla på och köpa!
Men först tror jag faktiskt jag gillar täcken om jag får erkänna.
Älskar att köpa täcken, speceillt gosiga vintertäcken.
På tal om täcken då så gillar jag täcken, eller rättare sagt älskar!
Varje gång jag går i en ridsportsaffär kollar jag alltid på täcken.
Jag vet inte varför men det är kul på något sätt.
Egentligen skulle jag kunna köpa en massa täcken, massa sorter och massa färger.
Men för mycket täcken kan man väl inte ha?
Dom kommer alltid till användning någon gång, inte sant! ;)

I detta inlägget hade jag även tänkt att ta upp schabrak.
För det är också jätte kul att kolla på och köpa.
Jag har en massa schabrak i färgglada färger så lite stilrena ska jag köpa.
Iallafall så är det också en sak jag kan kolla å hur mycket som helst.
Tror verkligen inte jag är ensam om det.
Finns nog väldigt många som gillar det, erkänn jag har rätt! ;)

Vem kan få nog i schabrak liksom? Dom behövs ju i mängder, precis som täcken.
Alltså det är både kul att kolla på och köpa schabrak som dom är nödvändiga.
Tänk om man bara skulle ha ett schabrak till sin häst och ett täcke.
Fy sjutton vad äckligt det skulle bli om man inte kunde byta när man tvättar dom.

Vad tycker ni? Är ni lika beroende som mig i att kolla på täcken och schabrak?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0