Är de någon?

Är de någon av er som hoppar sm?
Detta skulle bara vara kul och veta vilka nivå alla ligger på!
Det spekar ingen roll man går på ridskola eller om man tävlar svårhoppning.
Alla kan bli lika duktiga, kanske inte...
Om alla har samma föresättningar om att få bra ponnyer och har bra tränare.
Då kan alla bli lika bra, alla kan hoppa sm en dag.
Men de är både bra och dåligt att inte alla har samma föresättningar.
För tänk om alla hade de, då borde de var hur många som helt som var med och då skulle de nog bli svårare.
Och de är ju synd om de personerna som inte har samma föresättning att kunna komma till sm.
Därför tycker jag att igentligen, de spelar väll ingen roll om man är ridskole ryttare eller tävlingsryttare?
En ridskoleryttare kan vara lika duktig som en tävlingsryttare, de r bara det att en ridskoleryttare kanske inte ha någon ponny att tävla på.
De tycker jag är synd, för alla som är duktiga på att rida de flästa sådana ryttare de har inga ponnyer/hästar!
Istället för de som bara förstör ponnyer har dem har flera stycken.... ?
Men varför? varför ska man rida runt på en häst som lika väll kan bli lika bra som att hoppa lb i hoppning och istället går den bara i hagen och se sliten ut!
Illa, eller vad tycker ni?
Visst, de kan finns osaker för hästen går bara i en hage!
Skada, räddsla?
Jag tycker alla är bra på olika sätt, vissa tittar ner på folk som går på ridskola bara för man är inte bättre än dem!
Men de gör inte jag, jag har flera stycken kompisar som går på ridskola och om dem hade den föresättningen att få en ponny så skulle de nog bli lika bra som jag.
För jag var inte heller så duktig när jag var ungre, jag hade bara snäll ponny som hjälpte mig upp.
Vet ni vem de var?
Vill ni veta detta?
För mer om mitt ♥ kommer senare ikväll!!

Kommentarer
Postat av: Felicia

Viist, följer dig nu!

2012-05-18 @ 18:05:38
URL: http://feliciae.blogg.se/
Postat av: disa

sv; tack, eran är också din :)

jo visst kan vi det, säg till när du lagt till våran :)

2012-05-18 @ 19:07:42
URL: http://stratjararyttare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0