Vilka bett rider ni era hästar på?

Vad använder ni för bett till era hästar?
Det finns ju hur många synpunkter som helst och en massa bett.
Har inte tänkt att gå in på mina synpunkter för tillfället,
men tänkte höra lite vad ni använder för bett?



Salsa rids för det mesta på vanligt två delat bett.
Vad jag vet är hon van vid det och tror hon gått med det de senaste åren.
Hon trivs med det och funkar bra.
Salsa är mycket snäll att rida så det är inga problem.



På Göteborg Horse Show köpte jag ett hackamore till henne,
mest för att ha när vi tex skrittade ut och tog det lugnt osv.
Men Salsa trivs jätte bra med det så rider ofta ut med det också.
Har även ridit lite dressr på henne med det, och det går okej.

Hon tycker det är jätte roligt att rida ut och galoppera med hacket,
hon blir alltid som gladast då och det är oftast då hon sparkar bakut med ;)
Väljer ofta att rida ut på henne med det då både hon och jag tycker det blir roligare.

Vad rider du din häst med för bett? Vad föredrar ni? :)


Kommentarer
Postat av: MatildaE

Hackamore i bland... Hade en ponny som trivdes så OTROLIGT bra med det...

På Ivan rider jag på tredelat myler-bett.

2012-05-13 @ 20:16:13
URL: http://pussmulen.blogg.se/
Postat av: Emilia

På Penny har jag två delat!! :)

På Marijo har jag tre delat!!! :)

2012-05-13 @ 20:39:21
URL: http://teamfrem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0