Clifden Galaway

Är namnet på ponnyn vi ska hyra i höst.
Eller vi ska provrida han först och det ska vi om ett tag,
Men det är väldigt stor chans att det blir han.
image description
Clifden då iallafall är en skimmel, valack född 1996.
Tror han är korsningsponny eller nått irländskt, rätta mig om jag har fel.
Han är en genom snäll kille som älskar att bli ompysslad,
Han är även snäll i all annan hantering, så som transporten, hovslagare mm..
image description
Detta är saker jag sett folk skriva och prata med äldre hyrare av honom.
Jag tror iallafall att det mesta stämmer.
Han älskar och hoppa och det är det alla säger han är duktig i.
Vad jag vet har han startat LC men läste en gång att han var startelvan LB förra året,
Om det stämmer får vi se, eftersom saker och ting givetvis kan ändras.
Han är pigg och snäll och tycker det är roligt att rida ut,
Går att rida ut själv också och i grupp, han kan stå inne själv och i hage.
Dressyr har jag inte hört så mycket om honom,
Tror man måste lägga ner tid och arbete där.
Även hört att han har världens skumpigaste trav hehe ;)
image description
image description
Men förutom detta så kommer man ju upptäcka massa saker,
Clifden verkar iallafall vara en hel go kille,
Så nu ska det inte  kännas pannkaka på provridningen.
image description
Nu har jag skrivit det jag vet om Clifden,
Visat lite bilder på honom som jag fått låna från Julia som hyrt Clifden innan :)
Tänkte visa lite filmer på honom i ett annat inlägg senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0