Ryckt man eller klippt man?

När det är dags att kapa av den lite för långa manen,
Hur gör ni då? Klipper ni med sax eller rycker ni med en ryckkniv?

Själv klipper jag alltid med sax, jag tycker det är smidigast.
Det går fortare, snyggare om det är jämt och inte lika jobbigt.



Här är en bild på en fölunge som har lång man.
Eller vad som är långt bestämmer man ju själv men jag tycker detta är långt.
Jag skulle klippt den men jag tror det är en vanesak.

Jag har ryckt manar många gånger också men föredrar inte det.
Själv tycker jag det är jobbigt, tar längre tid och jag får iallafall inte till det.

Kan inte påstå att jag klipper precis rakt när jag klipper manar,
men ju mer man över desto snyggare blir det så öva, öva och öva är det som gäller.



Jag och Jimbo från Fenix Park.
På alla hästar från Fenix får man inte röra manarna bland annat,
dom tycker det gör ponnyn vacker medan jag tycker det är skit fult!
Alla tycker olika och hade jag ägt en ponny med lång man hade jag klippt den direkt,
medans vissa älskar långa manar.

Hur gör ni, rycker ni eller gör ni som jag och klipper manen? :)



Kommentarer
Postat av: MatildaE

På våran fjording KLIPPER vi manen regelbundet, men vi rör inte pannluggen! Han är skitfin så!

På shettisen Gullefjun så har vi nevvah klippt hans man men däremot ryckt hans pannlugg liite.

Han är en shettis och shettisar ska ha lång man och pannlugg, tycker jag <3

2012-06-12 @ 20:49:18
URL: http://pussmulen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0