Salsa på hopplektionen

Hoppade Salsa igår och det gick bra. Hon var pigg som aldrig förr, tyckte det var jätte roligt att skutta runt! :)

Hoppade först en liten cavalettibock och ett räcke, sen rullade vi på med lite andra linjer och annat, avslutade med en bana som gick jätte bra.

Hon hoppade jätte fint, men som vanligt på fart haha! Hon slängde upp huvudet hela tiden i svängarna så på ett hinder stannade hon för jag fick ingen kontakt med henne, annars hade det inte vart något.

På banan vi hoppade sen gick det som bäst. Galoppen var mer rytmisk hela tiden, hon slängde inte upp huvudet lika mycket, och avstånden stämde. Haha, min lilla c-ponny gick på storhäst avstånd och vi red på 4 galoppsprång vi med, utan att jag red på något ;)

Nöjd med Salsa även om jag kände att min ridning var något av det sämsta på länge, inget funkade i framridningen och när vi hoppade fram var det lite sådär men allt gick bättre mot slutet :)

/ Emelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0