Knoppar eller inte knoppar.... de är frågan!!

Jag tycker knoppar är jätte snyggt!
Men de beror också på vad man har för häst.
Jag tycker Wendy passar jätte bra i knoppar, de är därför jag ska ha de på henne.
Annie har väldigt tun man så de går knappt inte! :)



Hur går in knoppar, har du ett eget sätt du gör dem på eller hur?

Jag brukar variera, Jag kan göra Flyinge knoppar.
de är bara med ett gummiband, men de är jobbigt om hästens man i hård.
Får den tussen som blir kvar kan ibland bli jätte hård så de går knappt inte att bara göra med ett gummiband.

Jag brukar göra både med 2 gummiband ocg ett då beroende på hur flätan är.

Om man kan göra flyinge knopp gör jag de.
Annars viker jag dem bara eller som vissa säger rullar! ;)





Flyinge knoppar är inte svårt att göra, kanske ibörjan om man inte kan.
Men man lär sig snabbt, för de är inte svårt!

Man kan också sy knopparna, de är jag aldrig gjort faktiskt men här får ni se en film om hur man gör de.
Klicka fram till 1.09 för denna ända filmen jag hittade var väldigt lång hela 5 min.
Så klicka fram! 

 



Jag har faktiskt alldrig testat, men man kan ju undra om de blir lika bra knoppar som alla andra.
Hmm, de kanske bli till och med bättre?
Är de någon av er som vet de? :)


eller så gör man dem helt vanliga gammla settet att göra knoppar.
Denna metoden gör jag också ibland ;)




Vad tycker ni om knoppar? 
 

* fint
*snyggt
*bara för dressyr
* helt ok
* jätte fult på hopphästar

Jaa, ungefär såhär kan ni svara på den frågan ;)






Kommentarer
Postat av: Wilma&klaraa

Tycker knoppar är snyggt på de flesta hästar, men på vissa passar det inte! Men aa hiss på knoppar! :) har förresten veckans blogg på bloggen, kommentera bara jag är med eller något liknande! :)

2012-03-23 @ 15:55:57
URL: http://siktaaalltidhogreenhindret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0