Sadlar!!

Jag och mina föräldrar har pratat om att köpa en ny sadel till mig!!
Jag tycker equipe aadlarna är jätte fina!




Jag tycker först och främst att den....
 1. såklart ska passa hästen.
 2 . att de ska vara skön!
 3 ´. de ska passa mig..

Visst, om alla dessa grejer skulle passa skulle de vara awesome!! :D
Men de är inte alltid de gör de!

Jag har just nu en inte så jätte vacker sadel!



Men den är skön och förhoppningsvis passar Annie!
För denna sadlen har Annie alltid haft i alla dessa är fam Bergdahl har haft henne!


Men om man ska åka och köpa en sadel med hästen, lita inte alltid på hon som passar ut sadlarna.
För de är en i mitt stall, hon har fått en sadle som inte passar.
Sadlen drar sig åt höger hela tiden, hon har alltid suttit rakt i andra sadlar.
Jätte konsitg!
De kom en tant från ett ställe, de var på vetlandas anläggning skulle de till och sälja sadlar.
De var en massa som skulle komma och köpa.

Och sadlen passar inte saras häst som ryttaren heter då, hon måste åka och hämta en ny sadel.
Men kan väll bara hoppas att hon hittade en sadel nu som passar!

För hennes häst har börjat stanna nu och allt!
De har den alltid gjort innan, mycket märkligt!




Så ni som köper sadlar va försiktiga, va noga och fråga mycket när de lägger på sadlen.

* Ska den ligga så?
* får jag testa sitta upp i den? 
 ska den vara si eller så, osv!


De är de jag är mest rädd för, att sadlen inte ska passa!! :O
Aja, jag ska iallafall nog gå till vårat gammla vanliga ställe och köpa sadel.
På Charlies i Jönköping, dem är bäst!!

Jag köpte en sadel där till kitten, den passade perfekt! 
Och mina systrar har också köpt där ;) 
Och vi har aldrig fått något fel på dem! 

Så Charlies ska ni till om ni vill verkligen ha en sadel som passar både häst och ryttare! :) 




till och med dem älsta sadlen kanske passar din ponny/häst!! ;) 


 

Kommentarer
Postat av: Anonym

du ska väl inte uttala dig om saker du inte vet, Charlies har nog gjort fel också ngn gång

2012-03-05 @ 11:18:14
Postat av: Ebba

Jag har en equipe sadel som passar Yalle och mig! Den är perfekt, suuuperskön!:)

Köpte den av Monica och dom som hade han innan! :) <3

2012-03-05 @ 13:08:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0