Schema över ridpass!

Nu tänkte jag vissa er hur jag lägger upp min vecka hur jag ska rida Annie!

Jo, jag Ska rida ut 3 gånger i veckan, rida vanligt ex dressyr hoppning 3 gånger i veckan och vila 1 gång i veckan!

Nu över vintern jag gillar inte rids ut när de är så halt och kallt! :P
Över sommaren rider jag detta iallafall.
De beror ju också på om jag ska tävla eller inte!
För då rider jag....

Måndag: rida ut!
Tisdag: vila
Onsdag: dressyr
Torsdag: rida igenom = göra henne mjuk!
Fredag: tävling
Lördag: tävligen
Söndag: tävling

Ungefär detta rider jag!

Hur rider ni inför en tävling?
Vissa gör ju så hästen vilar dagen innan den dagen man ska tävla.

Jag rider ALLTID igenom hästen dagen innan en tävling iallafall.

/ Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0