Inlägget handlar just om detta...

Elin om Sista lektionen!:
Hur många egna hästar har du?:) Kan inte du göra ett inlägg med info om dina hästar?:)
Hej Elin!
Jo jag själv har bara 1 ponny just nu, fast jag rider och tävlar Wendy för att sedan i framtiden ska hon säljas.
Fast jag och min familj har en stor gård med hästar.
I sommar kommer vi få ungefär 4 föl så då får vi totalt 22 hästar.
Min ponny då Poetic Annie som ni har hört ganska mycket här på bloggen, hon är ett sto född 1994 alltså är hon 18 år.
Hon är efter Poetic Justice och Myrens Anitra!
Jag har haft henne i ungefär i 1år och lite mer, Annie är en pigg ponny som kräver en duktig ryttare.
Annie har jag kommit upp till SM och har kunnit starta 2 st redan förra året.
Jag hoppade både ute och inne då.
Ute gick de bra för att vara första gången, då kom jag precis utanför placering i A finalen alltså kom jag 12a ;)
Och inne kom jag 9a i A finalen, en mycket nöjd ryttare!!
Men detta året statsar jag mer på stora tävlingar, ex globen, ridsport ponny cup, NM, baltic cup och lite sådana roliga tävlingar.
Jag och Annie har hoppat första omgången i Baltic Cup där jag hoppade GP och kom precis utan för placering för ett pet i omhoppningen, då samma klass jag kvalade till sm för iår!
Nästa helg är de ridsport ponny cup kval i Flyinge som jag ska på.
Så om någon träffar mig där får ni gärna gå fram till mig och säja hej, de skulle vara jätte kul.
Dock kunde inte Emelie hänga med mig dit för hon ska till tukiet på semester. :)

Så jag hoppas att detta året är verkligen mitt år med Poetic Annie!
Wemdy då, hon rider jag och tävlar så länge jag vill osv.
Så när jag fick henne hade hon inget självförtroende så de arbetar jag mest med att arbeta upp de igen.
Den som äger Wendy är Emelie Von Essen, de kanske är någon som känner henne eller vet iallafall vem de är?
Hon är iallafall en jätte duktig storhäst ryttare och som köper hästar och ponnyer runt om i världen!
Men om ni vill veta mer om "våra" hästar vi har i Hässle så får ni gärna säga till! :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej, vart har ni köpt den hästen? (Poetic Annie) för jag är ganska säker på att jag har träffat den innan.

2012-05-03 @ 07:31:48
URL: http://ponnyers.blogg.se/
Postat av: Kimman

Ska du på Mountain Horse Pony cup?:D

2012-05-03 @ 08:46:06
URL: http://kimwiip.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0