När jag red med Jullan

I måndags så red jag med Julia på anläggningen. Vi red i paddocken och det gick bra. Hon var lite seg men hon var helt okej och arbetade på.

Red över travbommar, lite olika ibland över bara en, och ibland över tre stycken och på ett ställe var det många, kanske 7-10 eller nått också. Det tyckte hon var lite roligare än dressyr.

När jag ridit fram galopperade jag över en bom också. Det tyckte Salsa var skit kul! Hon blev jätte glad lilla hästen. Hon galopperade vanligt tills några meter innan bommen där hon taxerar in på sitt egna söta sätt. Hon små galopperade på stället utan att vara pigg eller vad man ska säga. Hon gör så vare sig jag vill eller inte. Sen hoppade hon över bommen, måste filma någon gång när hon gör så! :) lite svårt och förklara men hon gör så på bommar och på mindre hinder också. Liksom taxerar in genom att galoppera jätte kort nästan upp och ner sen kasta sig över bommen.

Sen skrittade jag och Julia lite på anläggningen och så gick jag hem. Julia följde med halvvägs.

När jag kommit en bit så började Salsa stirra jätte mycket på något på asfalten och Blö säger jag bara. Och hoppa över detta för du kanske tycker sånt här är äckligt.

För där låg det en splashad orm som blivit överkörd. Jag fick värsta rysningar.. För den rörde på sig jätte sakta och så var det massa blod och jag tror inte jag säger mer nu haha! För det var skit äckligt!

/ Emelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0