Åhh saknar b ponny livet!!

Åhh, vad jag saknar b ponny livet ibland.
Men jag känner ändå att Annie känns mer som en B ponny,
än vad Kitten ändå gjorde ;)
För Annie är ju en C ponny och Kitten en B ponny.

Men Kitten var så stark för mig så jag kunde precis inte gasa på,
som alla andra kunde på sina b ponnyer.
jag lärde mig tidigt att man inte alltid vann på fart utan att svänga snäft ;)
De är då mina snygga omhoppnings svengar kom.

Jag var kung på att hoppa omhoppning då!
Fast jag red ju inte alls mycket på fart jag red mest på min kapacitet.
Joo, jag red faktiskt på rätt mycket ändå..
Eller på och på jag lättade bara lite på handen till sista hindret,
om hindret var rakt fram.

Jag kunde verkligen inte rida fort om jag skulle svänga snäft!
Då red jag så långsammt jag kunde rida!
Jag lättade på handen bara om hindret var rakt fram eller om de var en liten båge.
Alltså skulle hindret vara ganska långt bort!

Då lättade jag på handen kitten drog ner huvudet och skenade till sista hindret.
Och de var ofta då när jag gjorde så att jag vann!

För nu när jag ser hur jag red då, fy säger jag då!
Kitten var Verkligen en super snäll ponny,
hon såg knappt inte hindret ibland när jag vände upp.
Men hon hoppade alltid hindret.



Men Kitten fick jag mest rida på säkerhet,
Annie därimot är inte så stark som Kitten var.
Hon kan jag gasa på hela tiden, svänga hur snäft som helst.
Jag är mycket duktig på att vända snäft, hahha skrytter lite om mig själv haha.
Men jag är bra på de!
Viper tex kan kunde inte svänga så himla snabbt ibörjan när jag fick han,
man nu svänfer han som vinden.



Kitten red jag aldrig snabbt, mina vänner kommer alltid fram till mig..
Varför rider du så långsamt?
HAHA, jag kan ju inte rida fortare säger jag alltid.

Aja, jag lärde mig iallafall att rida fint och prydligt.
Men visst jag skulle också vilja gasa på ibland,
att visa att jag också kan gasa på.
Men de kunde jag ju inte!! Jag hade en väldigt jobbig B ponny tid.



Jag säger alltid att jag aldrig har haft ett B ponny liv,
jag säger att Kitten är min C ponny.
Och Annie är min B ponny, för Annie kan man gasa på jätte mycket och man kan bromsa upp jätte snabby igen!

De känns jätte bra, de är därför jag har vunnit mer på Annie än Kitten.
Men jag kan säga, jag kunde aldrig få en bättre ponny än Kitten.

För de var hon som jag fick mitt självförtroende.
De är hon som lyckades få mig till sm och de högre höjderna!



Jag kunde aldrig gå upp så fort på sån liten tid vi gjorde på en annan ponny.
När jag fick Kitten hade jag knappt igen självförtroende, jag var livrädd.

Men se på mig nu, jag kunde aldrig få en bättre ponny än Kitten och Annie.
Jag har verkligen lärt mig rida, jag har utvecklats jätte mycket varje dag.



Jag lärde mig nya saker hela tiden, hur jag inte skulle rida och hur jag skulle rida.
Kitten var mycket speciell och känslig. men ändå stark och drog på ;)
Annie är också mycket känslig men inte stark, det får hon tummen upp för!




Kommentarer
Postat av: Zandra Svensson

Du kan gärna få lära mina klumpedunsar att svänga snävt! ;)

2012-02-22 @ 22:54:33
URL: http://zwensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0