Dressyrschabrak

För ett tag sedan köpte jag ett dressyrschabrak från Hööks.
Passade på när det var lite billigare ;)
Det var ett beiget, stilrent och snyggt schabrak.
Iallafall så tänkte jag göra ett utvärdering på det.



På hemsidan läste jag lite om schabraket och det som hade lämnat en text om det tyckte att detta schabraket var stort i storleken, så köpte ponny.
Hon kan ju inte precis ha full om det var stort!
Men när jag fick hem det var det jätte litet ju, men som tur var så passar det precis.

Iallafall så syns inte hela "Showmaster" text när sadlen ligger på vilket är synd.
Till utseendet gillar jag det jätte mycket, Salsa passar i det också för den delen!

Men passformen får ett stor minus, det glider bakåt jätte mycket..
Det är jätte tråkigt då jag gillar det, men man får lägga det långt fram när man sadlar.
Kan ju vara så för att schabraket är lite för litet också.

I helhet tycker jag om schabraket, utseendet är snyggt och kvaliten verkar bra.
Tyvärr drar passformen ner med det funkar, jag använder det ju! :D

Schabraket gillas iallafall, och fö mig kostade det bara 60:- eller nått,
så det funkar alldelles utmärkt, haha, ett fynd ja! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0