HAHA, knäppa ponny!

När jag red Salsa idag på förmiddagen så var hon ju bara för rolig!
Haha, när jag skrittade av henne så gick hon till kanten av vägen,
då undrade jag vad hon höll på med, tror ni inte hon började äta snö?

Haha, så söt var hon för hon åt lite, lyfte upp huvudet och tuggade sen åt igen,
tror hon var lite törstig, vilket också är lite konstigt.
Då hon har vatten hela kvällen/natten/morgonen..

Iallafall så gav jag henne vatten när vi kom in i stallet igen,
då drack hon någon klunk sen dög det inte längre!
Ska bli skönt när det blir varmt ute så hon kan ha vatten i hagen också! :)



Tyvärr får jag inte in filmen jag filmade när hon åt,
men här kommer lite bilder iallafall även att dom inte är lika roliga! ;)
Fast inga kort sen hon åt utan dom är från fram skrittningen!




För övrigt gick ridningen okey idag !
I början var hon piggare än vanligt men till slut blev hon seg,
ungefär som en seg kola haha.

Men tror det berodde på banan faktiskt,
det var ca. 5-10 cm snö som hade frusit typ och nu tinade den,
så det blev att hon först klev på den och gick igenom den sen.
Det blev alltså lite konstigt, men överlag så gick det bra.

Hon var sjukt fin i munnen idag, som vanligt då.
Tjafsade inte ett dugg och var med på noterna.
Bara skänklen hon måste börja lyssna på lite, så vi kommer framåt!
Det håller inte om vi ska gå så sakta som vi gör nu, haha.
Då blir ryttaren inte nöjd för hon vill ha fart ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0