Har varit hemma en stund!!

För en stund sedan kom vi hem från våran andra prao vecka.
Denna veckan är vi hos Anki Kvarnstran.
Idag är de ända att vi har ridet, 2 ponnyer var!
Jag red först en ponny som är en C/D som är 4år!
Jag tyckte han var mycket duktig, men seg för han har inte blivet ridet så mycket!
Men han fick i form och man kunde verkligen arbeta han, dock var han mycket oskön i galoppen.
Så då galopperade jag inte så jätte mycket ;)

Men i traven var han mycket fin, han arbetade bra med ryggen ibland och tuffade på!

Sen åt vi lite lunch, efter de red vi var sin ponny igen!
Då red jag finisen Ariel, jag hoppade lite med henne.
Vi hoppade först lite i trav och vi skulle lära henne att ta för sig.
Vi hade ett socker bits hinder med en bom framför.
Så hon trav hoppade hindret och när hon var i mellan hindret och bommen skulle jag smacka till så hon fattade att hon skulle hoppa över och galoppera efter hindret!
De gick super bra, hon var mycket avspänd och fin att rida idag!
Får vi se hur de går imon! :)


Men nu ska jag åka och rida Wendy och Annie!! :D







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0