Hemma hos Emelie! :D<3

Som skat det har arit en lång dag i stallet, jag ha idet 3st ponnyer.
Alla gick super bra idag.
Nu undrar ni vilka är dessa ponnyer då? :D
Jo, det är en B ponny som heter Ariel, som baa är 5 iår.
Ariel är inte så mycket ridet detta året, men hon är jätte lätt att rida.
Dock kan hon inte så mycket än, men de kommer med åren!
Ariel ska jag rida i 3 veckor nu bara, för Anki som äger ponnyn ill baa få den riden nu.
För att sedan säljas till en nya liten ryttare att komma ut på tävlingar med.
En mycket lätt och snäll ponny!
Idag red jag henne för första gången.
Anki longerade henne i skritt, trav och galopp för att jag skulle hoppa upp sedan.
Ariel var mycket snäll och mycket mycket lugn.
Hon är väldigt långhårig, men de ska bort i dessa veckor!
Jag red också en nya ponny, nämligen en D ponny.
Hon är 144 cm hög, som jag ska få rida hur länge jag vill.
Hon är ett sto vid namn Wendy, hon kommer från England.
Där har hon hoppat höga klasser sägs de.
Men i Serige ha hon hoppat LA med en annan ryttare.
Wendy tog i hem nä vi va påäg hem från ladslagsträningen igår.
Wendy då är bara 8år, men kan så mycket ändå! :D
Idag red jag henne i ridhuset när Bästa Emelie fotade.
De blev jätte fina bilder, inte så konstigt när de är en super fin ponny med på bilden. ;)
Jag red Wendy dressyr idag, för hon är lite rädd för omgivnigen i början.
Hon gick super i slutet när hon slappnade av ordentligt.
Jag red mest runt på 20m volter och passerade hörnerna, för Wendy tycker de är jätte läskigt i hörnen.
För i våra hörn i ridhuset finns de mydket saker, eller stolar, greppar, ett bord och en tunna osv!
Sen har vi också på ena kortsidan en reklamskylt, där de står maxi stormarknad på!
Jag red också min lilla Älskling idag med!! :D♥
Jag mest joggade av henne, hon har hoppat hela helgen på landslagstränigen.
kan ju säga ett par ord om de.
Fy fan va bra Annie gick! :D
Är det någon som vill se en film dä ifrån på söndagen?
För pappa filmade bara söndagens hopplektion.
Men Annie gick verkligen super duper bra båda dagana!
lotta björe var verkligen jätte nöjd med Annie för hur hon gick och de gör jag med!! :D
Så vi är lätt laddade till helgens tävligar i vetlanda! :D
Där jag ska hoppa.....
Fredag: Msv b
Lördag: msv a
Söndag: Msv a
Jag hoppas att jag får en nolla i msv a denna helgen och kanske en fin placering i msv b :D
Vem vet? :P



Min fina lilla älskling!♥

Men nu håller Emelie på att göra e film, som kommer snart när jag red Wendy idag!! :D♥
missa inte de!!




Kommentarer
Postat av: my

ja, jag ser då jätte gärna en film från träningen ;)

2012-02-13 @ 22:43:31
URL: http://mybergdahl.blogspot.com
Postat av: Emilia johansson

Jag vill se filmen!!! ;)

2012-02-14 @ 02:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0