Hoppnigen med Wendy!

Klockan är väldigt mycket, jag har precis kommit hem från prao och ridet mina egna ponnyer.
Jag hoppade ju Wendy idag för min pappa, de fick bra!
Hon var lite spänd när jag red fram och men de släppte snabbt!
Sen började vi hoppa små socker bitar, som ett ♦

De gick bra, hon hoppade bara rakt upp i luften i början så jag hållde på att flygga av.
Men de var inte så farligt, jag har varit med om verre!
Iallafall sen så släppte de lite, då gick vi över till ett litet räcke.

Som låg kanske på 80 cm, men en vattenmatta under.
Hon stannade första gången på den, men sen fick jag över henne.
Hoppade de minst 3 gånger i föld bara för hon skulle slappna av.
Men höjde pappa till 1m, de gick super i ena varvet.

Sen bytte jag var så hållde hon på att stanna med då tryckte jag åt henne, så då hoppade Wendy! :)
Kom igen 3 gånger om blev av slappnad, gick över till boxen.
Den låg på 80 cm, hon stannade.
De var ett helt vanigt brunt plank, hon stannade fösta gången på den.
Jag kom igen hon hoppade och hoppade.
De gick jätte bra!

Sen fick hon skritta ganska länge.....
Sen skulle jag hoppa 1m räcket igen, då var hon jätte osäker igen...
Då var min snälla syster där också så hon hjälpte mig.
Hon sa hur jag skulle göra för att få de bättre.
Hon sa att jag skulle ta ett spö och nudda lite på backen så hon hoppade av stort istället för att krypa in till hindret!
Då fick bara pappa tag i ett dressyr spö, då nuddade jag lite lätt eller lite iallafall så hon visste att jag hade ett spö i handen.



Så då kom jag mot oxen, hon tvekade som vanligt.
Jag nuddade med spöt, hon tog tag i hindret och flög över de.
Utan att krypa in till, jo visst hon hoppade stort :D
Då kom jag lika dant igen, la henne stort nuddade med spöt och hon bara hoppade.

För precis när jag fick henne så hade jag inga sporrar eller spön.
Efter jag hade hopptränat för Frida första gången så skulle jag har sporrar på Wendy bara för de skulle hjälpa henne.
Visst de hjälpt, jag fick mer tempo som vi ocksp ville.
Men hon hoppade fortfarande inte av stort.

Men de började hon göra med spöt!! :D
Om jag bara nuddade lite så hoppade hon av.
Om hon kom nära så nuddade jag med spöt så tog hon tag i hindret och tog ett normalt galopp sprong.
För istället att hoppa rakt upp rakt ner.

Jag kan säga att de blev en stor förbättring. :D
Jag är super nöjd ändån om hon stannade!




Jag skriver om hur de gick med de andra hästarna imon!! :)


Hörs, ni har varit bäst idag!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0