Ibland förstår jag mig inte på folk.

I början av 2011 tyckte folk att jag var bortskämd..
Alltså jag red bara på ridskola och hade ett stövlar och märkeskläder.
Men seriöst får jag inte gå i vad jag vill eller?

Bara för att man rider på ridskola ska man väl inte kunna ha märkessaker?
Och förra året när folk sa så hade jag inte äns mycket märkeskläder.
Tror jag hade mina stövar och jw byxor.

Vilket kanske var mycket enligt många för mig då,
men nu när jag har både det ena och det andra då tycker folk det är okej.

Det är ju 7åringar på vår ridskola som går runt i märkeskläder nu,
jag tycker inte det är fel på något sätt.
Sen finns det vuxna nybörjare som jar JW byxor helt okej,
likaså tvärtom finns det dom som har kläder från billigare ställen = okej det med.

Det bästa av allt var att jag inte tog åt mig av något,
jag brydde mig inte om det ett skit, jag går väl i dom kläderna jag vill!?
Fortsatte gå i mina kläder jag ville och gör det än idag.

En tjej sa till mig du vet att folk tycker det är konstigt att du har jw byxor va?
Men och sa jag bara.. Jag har på mig det jag vill.
Brydde mig inte äns om vem det var som hade sagt det.
Tyckte bara det var så töntigt sagt.



Om jag då väljer att köpa ett en jacka för 1500:- från Kingsland,
istället att köpa en för 200:- från ett billigare märke är väl det upp till mig.

Jag har inget emot billigare kläder, oftast faller bara KL och andra märken min smak.
Men att folk skulle säga att jag är bortskämd var väl inte schysst?

Jag vet själv att jag ändå får ganska mycket saker,
men mycket beror på vad man jämför med.
Kan också säga att mycket av mina ridkläder köper jag själv för egna pengar.
Mer än hälften är nog av egna pengar/födelsedag/julafton.

Skulle kunna hålla på och skriva väldigt mycket om detta,
vända på saker fram och tillbaka och tänka lite till.
Men känner ändå att jag vill få ut det.
Avslutar här iallafall då jag fått ut tillräckligt..



Gå din i egen väg och lyssna på dom som vill dig väl.
Här kommer en låt också som är full av meningar som grymt bra.



JU MERA DOM SPOTTAR PÅ MIG DESTO SNABBARE KOMMER JAG BLOMMA!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Gå din egna väg! <3

2012-02-26 @ 19:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0