Idag har det vart en stalldag!

Haft en jätte bra dag idag.
Vaknade idag med Julia, och det kan ju inte blir bättre?
Vi åt frukost, sedan åkte vi till Hässle och hämtade in Ariel och Wendy.
Lastade dom och åkte in till ridhuset.

Där red Julia båda, sedan åter till Hässle och lämna dom.
In till ridhuset igen och släppa in några privathästar, eller Julias syrras hästar.
Direkt hem till mig och åt mat väldigt snabbt, vi åt på sju minuter, haha! ;)

Då åkte vi till Strömslund som stallet heter där jag står,
mockade alla boxarna vi skulle och sedan till ridskolan.
Där skulle vi motionera lite ponnys som behövdes komma av med energin.

Jag började rida en ungponny som heter Sussi.
Hon är fem i år tror jag, hon är en stor c-ponny och fux med bläs eller nått.
Riktigt fin är hon, hej och hå så pigg och glad också.
I dressyren är hon riktigt lovande, rör sig jätte trevligt.
Hon behöver bara ridas ett tag så alla överskotts energi försvinner.

Gjorde massa övergångar och sådan så hon verkligen lyssnade på mig.
I början fick jag inte korta tyglarna för då bara for hon iväg i trav.
På slutet gick hon jätte fint sen, rörde sig jätte mjuk och avslappnat.
Riktigt trevligt ponny är hon!

Hihi, söt heest som blev lite trött! <3


vilka snyggingar vi är! ;)

Efter Sussie blev det att rida Jimbo mannen.
Det är en c-ponny valack, en riktigt liten skit är han.
Haha nädå, han är så söt och snäll så.
Han var också väldigt pigg, ville mest galoppera haha!

Fick snabba på lite med han för lektionerna skulle börja rätt snabbt.
Men hann rida igenom honom iallafall och det gick jätte bra.

Julia ville testa han också för hon har inte ridit honom,
så jag red en annan c-ponny som heter Svea.
Och det gick väl som det gick..
Jag skrittade bara runt där på långa tyglar så galopperade Julia Jimbo,
då får Svea ett litet fnatt och hänger på haha!
Snacka om noll koll hade jag där, långa tyglar på en galopperande ponny..

Men det gick bra och sen började lektionerna.
Hjälpte några småbarn att sitta upp sen gick jag ut och väntade på mamma.
Vi åkte till stallet, där fixade hon vattenhinkarna och alla mat.

Jag red på banan, Salsa gick som en klocka.
Inte något tjafs, hon var jätte fin, slappnade av så fort jag började arbeta.
Red fram i en låg form och det trivs hon med.
Kortade upp henne lite efter uppvärmingen och den känlsan! <3

Hon gick jätte stadigt och fint, hel nöjd med henne.
Förrutom att hon gick som ett segt tuggumi.. Farten tappade hon visst i stallet..
Om hon la den energin hon lägger på att vara sur till ridningen skulle hon vara pigg!


bild från en annan dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0