Osäker ponny? skulle inte tro de... dum ponny? japp!!

I söndags hopptränade jag, de gick super!
För i Fredags så hoppade jag också Wendy. då gick de jätte dåligt.
För när jag skulle bara skritta i några minuter så skulle jag hoppa ett räcka alltså första gånger efter man hade skrittat stannade hon!
Direkt efter man hade stannat så svängde jag bara runt kom på de igen då hoppade hon...
Så likadant varje gång gjorde hon den dagen, hur högt eller lågt de var!
Hon var alltså jätte dum...

Jag hade både sporrar och spö på mig i Fredags!
de hade jag åter i Söndags, jag hoppade i söndags med, men söndags gick de super!
För i fredags konstaterade vi att hon bara va dum!
Då var jag jätte arg på Wendy, för jag har ju trott att hon har varit rädd och isäker...
Men de är igentligen bara dumheter!


För i söndags var jag mycket mer bestämdare, när hon bara tvekade eller tänkte stanna, då bara smällde jag till med spöt, hon bara flög över. För stanna får hon inte göra på de sättet!!
Jag började med att hoppa många gånger över ett par socker bitar!
De gick bra, hon tvekade redan då, på de små!
Men jag fick över henne, hon stannade inte en ändå gång på de!
Bra Wendy ändå om de bara är 50/55 cm höga!

Jag hoppade de en massa gånger, hoppade en massa gånger åt vaje hål.
Hon hoppade som skat som vinden och små socker bitar, jag slutade hoppa dem, när hon blev avslappnad.
Sen gik vi över till ett vanligt hinder, hindret låg först som ett vanligt räcke!
Visst hon försökte stanna, men jag var super bestämd. hon skulle bara över!!
Jag höll ett bra tag i tyglarna, starcka arga ben och ett långt spö!
Så om hon skulle försöka stanna la jag till dressyr spöt rakt på Wendys rumpa Hårt... hon skulle fatta att hon har gjort fel innan, hon ska inte stanna!

Jepp hon fortsatte att inte stanna, jag hoppade räcket flera gånger, jag gjorde små paus minuter ibland!
För i fredags så stannade hon ju alltid efter en paus!
Men de gjorde hon inte nu, hon bara hoppade!
Vi hoppade alla höjder ända till 1m.
Där hon inte heller stannade!
Jag var verklogen super nöjd, hon kom både stort vissa gånger de var ju inget!

Efter när jag hade hoppade räckerna så gjorde pappa hindret till en oxer. (jätte kåg 70cm)
Hon hoppade också jätte fint då, men de var någon gång hon var jätte dum i en sväng till oxen!
Jag la på spöt ör hon flöt ut i svängen lite för mycket än vad jag ville så jag la på söt lite lätt, hon bara började stdsa och springa iväg!
Då blev jag allmänt arg på henne och dunkade till lite lätt med benen och visade vem som bestämmer...

Då kom jag på hindret igen, hon flöt inte alls ut i svängen nu!
Jag hoppade oxen upp till 1m, Wendy kom både stort, nära och allt!
Hon tvekade inte änns i slutet, hon var super duktig!!!!

Jag är jätte nöjd, ser faktiskt fram imot tävlingen ihlgen med Wendy!! :D♥








Finaste ponnyn!♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0