Prao

Idag var vi ju hos Anki Kvarnstrand i Djuvanäs.
Hon föder upp hästar och sen rids dom in och säljs.
Så vi har ridit lite idag! :)

Det är även jätte fint där hon bor!
Sjöutsikt, fina stall, många hagar, ett ridhus och en utebana.

Iallafall så när Julia och jag kom dit så fikade vi.
Efter det gick vi ner till hagarna och hämtade varsin ponny.

Jag började rida en c-ponny som är 6 år.
Mycket utbildad av en duktig tjej i dressyren.
Han är dock lite "rädd" för bommar, vill gärna kolla en gång innan man hoppar.

Värmde först upp och checkade av knapparna på ponnyn,
kommer inte ihåg vad den hette tror det var Super Tropher eller nått sånt :)
Efter uppvärmningen red jag honom mer och det gick bra.

Mycket fin och stadig i munnen och inte för het eller för hopplöst slö.
Ställde också väldigt fint, är nöjd.
Trots allt första gången jag sitter på ponnyn! ;)


Den första ponnyn jag red! :)

Efter jag ridit Super och Julia ridit en annan så gick vi och åt.
Hehe, åt ris och fläskfilé för den som undrar! ;)

När vi ätit gick vi för att hämta de andra ponnysarna vi skulle rida.
Vi hälsa även på Ankis alla söta fölisar! :D
Ariels föl var sötast av dom alla ju.

Nu skulle jag rida en liten d-ponny på 142.
Han har jag ingen aning om vad den heter, kanske den som var Super Tropher?
Äsch, jag vet inte, får kolla det imon!

Julia skulle hoppa Ariel först så jag mockade två boxar under tiden,
gick snabbt och enkelt, sen tog jag ut ponnyn och gick in i ridhuset.

Där longerade först Anki han för att se om han hade någon överskotts energi,
nu står dom mest stilla i hagarna och denna ponnyn var ett som var rätt framåt.
Det gick bra och jag satt upp efter det :)

Han kunde väldigt mycket för att bli inriden i höstas.
Inte alls vinglig och seg som många unga hästar är.
Utan han lyssnade väldigt mycket framåt.

Han ville gärna komma undan lite och skakade på huvdet upp och ner,
men till slut släppte han och gick riktigt trevligt.
Anki sa att han skulle bli jätte fin när jag rider han på fredag sista gången.

Tyvärr har jag ingen bild på han,
så det få bli en på mig och min fina Salsa! :D






Kommentarer
Postat av: Annika F

Det verkar som att ni har haft en kanondag idag! Kul att rida lie olika hästar! 😄 Hoppas att det blir en bra vecka!

2012-02-27 @ 18:17:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0