Ridningen hos Anki

Idag tog jag reda på vad ponnysarna hette så nu vet jag det.
Jag red den svarta c-ponyn och den heter Super Tropher som jag trodde.
Efter det red jag den bruna d-ponnyn vid namn Prescot.

Började att rida Super Tropher som får smeknamnet Super nu ;)
Red fram och i början var han rätt seg men kom igång bättre och bättre.

Sen skulle vi tydligen hoppa också! :D
Men tyvärr är Super rätt rädd för att hoppa, han litar inte på ryttaren.
Första ville han inte gå över bommar men det gick bra sen.
Bara att när han väl gick över dom skulle han slängtrava över,
det gjorde han för att han ville över dom så fort som möjligt.
Så red i en kort trav och sen rullade det på fint och lugnt! :)

Travbommarna blev även en bom och ett litet kryss efter,
kommer inte riktigt ihåg men han hoppade bra iallafall.
Han hoppar jätte mjuk och fint när han är avslappnad.
Sen är han ju ung också så han kom lite fel och så ibland,
jag är ju inte heller van vid unga hästar! ;) 
Men det gick super.

Hoppade en grind också och tror inte han stannade på den faktiskt,
red först i trav, lugnt och sakta och han tvekade först men hoppade.
Efter något till skutt på honom så avslutade vi hoppningen för han.
Eftersom det gick så bra! ;)

Jobbade han ordentlig i traven efter detta.
Han är riktigt fint utbildad där och det gick jätte bra.
Stadig och mjuk i munnen, skulle vilja att han var lite mer framåt.


Haha, aaw han har så coolt tecken, syns inte här men det är coolt! ;)

Sen blev det Prescot time!
Han reds in i höstas och kan ju inte så mycket.
Prescot har inte riktigt accepterat bettet riktigt så han rör mycket på huvudet.
Mycket driva fram och med en mjuk hand gick det bra.

Han accepterar bettet ju mer man rider och till slut gick han okej i formen.
Red också över tre travbommar och den gick bra.

Blir inte så mycket intensiv ridning på honom precis,
så det var nog allt med han.
Jo, jag red lite stora volter och checkade av att svänga, gasa och bromsa ;)

Har ingen bild på han, får fixa det imon.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0