Ridningen igår!

Igår red jag tre ponnys på ridskolan + salsa.
Det gick väldigt bra, men det var jobbigt.

Började med Salsa och det har jag red berättat.
Sen på ridskolan red jag Loka, Sussie och Svea.

Loka: Är ett c-ponny sto som är jätte gullig.
Korta ben haha och lite mullig också.

Pigg och glad, älskar att rida henne.
Dock skjuter hon ut bogen och det på volter.

Aldrig hoppat henne men ska göra det på torsdag!
Iallafall så rids hon på pessoa, hon är ny på ridskolan,
Så dom har fått det hon hade hos sina förra ägare.

Men iallafall så red jag henne på vanligt två delat.
Gick jätte bra, för hon är inte stark bara framåt.

Red mycket volter för att hon inte skulle försvinna för mig.
Gick bättre efter ett tag och hon slutade fint.

Mycket rolig ponny, hoppas hon hoppas bra också! ;)
Då ni, haha, då ska ni få se på grejer!

image description

Sussie: Är ett litet d-ponny sto, ridlärare tror hon växt.
Hon är fem så i höstat så var hon maxad d-ponny.

Sussie var inte så jätte jobbig som hon brukar.
Ibland är hon hopplöst pigg i början men inte idag.

Släppte väldigt fint i framridningen och är riktigt nöjd med henne.
Trampade på fint och arbetade mycket med ryggen.

Red övergångar för att hon skulle lyssna,
Även för att få med mig henne.

Gick bra hela tiden men dog lite på slutet.
Hon blev nog lite trött, blev mycket jobbande.

image description

Svea: Är ett sto, korsningsponny som blev väldigt ful när hon föddes.
Haha, alltså hon har lång rygg, stort huvud, långa öron och korta ben.

Iallafall gillar inte ponnyn (positiv inställning ohja!!)
Hon var pigg, men ändå helt okej, red bara i en halvtimme.

I börjarn var hon i princip hopplös, sprang mest ;)
Men det var ändå inte så farligt.
I slutet slappnade hon av lite iallafall.

Tyvärr hetsar hon upp sig själv ibland vilket är synd.
Tex när en annan häst galopperar eller efter galopp.

Trampade på hyfsat okej och bra för att vara Svea.
Höjde ryggen stundtals och gick som sagt ganska avslappnat.

image description
Ursäktar mitt finger, men höll på att tappa mobilen haha ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0