Haha lektionen idag

Vi skulle först haft gymkhana och då kör vi bara med två hästar och den ena hästen har vart sjuk så det blev ändrat. Fick bli barbacka, ett litet cavaletti och sen lite skänkelvikningar.

Hade Sussie, ett ungponny sto. Jäklar vad hon är fin, hon rör sig riktigt fint. Iallafall så hade hon inte haft någon som galopperade barbacka på henne så jag blev försökskanin haha ;)
Men det gick jätte bra så ingen skada skedd hittills haha!

Hon är fem år så hon tror hon kan allt och så har hon lite väl med energi ibland, så när en annan häst i ridhuset började studsa på stället hängde hon med lite och låtsades bli rädd och kastade sig. Eftersom jag satt barbacka hade jag inte så stor chans, så jag flög framåt och slog över på ryggen. Hatar känslan som uppstår när man ligger på backen och man ser hästen nästan springa över en, jaja lite ont i ryggen dör man inte av ;)

Sen var hon hyper resten av passet och kastade sig lite och ja ni fattar. Fick verkligen rida fram henne för att hon inte skulle fusk gå hela tiden, men till slut fick jag en riktigt härlig känsla då hon trampade på och arbetade i hela kroppen. Skrittade ut sen och då fick en häst lite fnatt så hon hängde på lite där med, typiskt ungponny fasoner ;)

/ Emelie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0