Använder ni spån, torv, halm mm..?

Vad använder ni för underlag i era boxar? :)
Har ni spån, torv, halm, papper eller något annat? 

Till salsa har vi spån, helt vanligt spån! (tror jag, haha! spån iaf!)
Egentligen beror det nog mest på att stallet vi står i har spån,
det ingår i stallplatsen så just nu har vi spån! :)

Jag tycker också spån är bra, ser inget dåligt med det egentligen.
Inte jätte svårt och jobbigt att mocka eller något annat problem.



Jag har även stått i ett annat stall där dom hade torv,
så då tyckte vi att det var smidigt att köpa av dom så under den tiden hade vi torv.

Jag hade väl inga större beskymmer med det, men jag föredrar inte torv.
Tycker det är för mörkt, ser lite tråkigt ut haha! :)

Men när det väl blivit bra sönderdelat så är det lätt mockat iallafall.
Som sagt så föredrar jag nog spån före torv ändå.



Under en sommar hyrde min kompis två hästar så där var jag och red ibland,
där stog hästarna mest ute men dom hade även varsin box, där hade dom halm i.

Halm gillar jag inte, det är jätte jobbigt att mocka i.. Tar jätte lång tid.
Kanske bra för vissa hästar för dom kan ju små äta av det,
men har man en glupsk häst så äter dom allt, haha!

För det gjorde en av dom hästarna.
Och sen tycker jag det behövs mycket halm för att det ska bli mjukt.
Men att ha halm inne på en lösdrift där man har ett litet utestall eller vad man säger,
skulle jag kunna tänka mig halm faktiskt.



Något mer än detta har inte jag någon erfarenhet av,
är det någon av er läsare som använder något av det jag tagit upp eller något annat?

Skulle vara kul och läsa lite vad ni använder och vad ni tycker om det,
då jag är väldigt noga med Salsa box.

Inget skit kvar ska det vara och tillräckligt mycket spån,
hon ligger faktiskt ner och sover varje natt! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0