Hos Anki!

Idag åkte vi till anki igen!

Var där också igår, jag red tucson och Ariel! Dem jag brukar!
Tucson var väldigt rädd för saker han inte har varit rädd för när jag och Emelie var här en vecka..
De var tråkigt, rädd för att sadla och hoppa upp!
Aja, i ridningen var han super fin.
Anki sa att han hade rusat typ hoppat in i galopp i fredags med en tjej som praoade där.
Jag gjorde bara vanliga galopp fattningar och han var lydig, drog inte alls!
Han var lätt och mjuk i traven lite schabbig i skritten men de slutade han med efter ett tag.
I galoppen var han lite tung och han orkade inte bära sig så jätte länge, men han har ingen ork eller muskler för detta en.
Men de kommer!
Hoppade lite också i slutet, han var fin!
Lite trött sådär i slutet. Men de gick bra!
Hoppade typ 60 cm bana.
De gick bra, han stannade inte eller något, han orkade faktiskt bära sig mer i slutet med.
han började bocka också den lilla saken haha, han tyckte de var super kul att vara på ute banan.
Han började bocka direkt när jag bara fattade galopp. haha, söt!

Ariel red jag bara inne igår, de blev mörkt fort.
De var 2 hinder uppe inne så vi hoppade lite inne.
Hon var välditg jobbbig, huvudet var över allt i början.
Hon kunde inte vara still med de, hon gick inte så bra iform heller som hon brukar. :(
Och i galoppen, hon orkade inte bära
sig!!!! :((((( de orkade hon när jag red henne den veckan Emelie och jag praoade.
De tyckte jag var jätte synd.
Hon ville bara bryta av, hon gjorde lite som hon själv vill.
När hon ville sakta av eller puta ut bogen som hon gjorde nu, då fick jag säga till henne.
För hon var väldigt dum, men de slutade hon med i slutet då var huvudet stilla och orkade bära sig och inte puttade inte ut med bogen.
Hoppade också ett par språng.
Första gången Ariel hoppade oxer, hon var jätte duktig då.
I slutet släppte verkligen allt, hon var som innan.
Roligt roligt!! :D

Idag då......

Red ut en runda med tucson (klumpen eller tusse) med Emelie och svartman som vi kallar kan.
De gick bra, han bokade inte iallafall när vi red ut. :P
Han lyssnade också bra.
När vi kom tillbaka skulle vi hoppa våran bana som vi byggde upp igår.
De stod framme ett hinder till, haha precis de stället jag sa att vi skulle sätta upp igår men vi gjorde inte de sen.
Men de hindret kom ju upp ändå. :)

Han var pigg ute, han var duktig!
Vi hoppade en bana på 70/80 cm.
Han var nolla, rev inte ett ända hinder.
Haha som Anki sa, åhh nolla rosett med dig hem.
Haha, han var jätte duktig idag!

Ariel red jag inne lite, hoppade fram på ett litet kryss inne sen gick vi ut direkt när Anki kom.
Då började jag hoppa 1an fyra gånger.
Hon hoppade de jätte fint de var ett kryss och trav hinder.
Hon hoppade bra över och hamnade o rätt galopp.
Hoppade linjen 3-4 också hon
Hoppade jätte bra, hoppade de bara en gång.
Sen gick vi över till en oxer, hade bara hoppat en socker bitar som oxer inne igår.
Men de gick super bra, hon stannade inte en ända gång.
De flöt på bra!
Gick direkt på banan sen i galopp. Första hindret var inte ett kryss längre utan ett vanligt räcke.
Hon var nolla hela banan på 50 cm och fick här också en rosett med mig hem. Haha!!

Ariel gick också fint i dressyren med idag, inte alls som i igår i början utav passet.

Jag och Emelie kanske skulle vara med på pay and jumpen i Vetlanda med alla 3!
Då undrar ni alla 3 dem är 4? :P
Jag skulle hoppa Ariel 40 eller 50 cm
Tucson skulle jag hoppa 70 tror jag.
Och Emelie skulle hoppa svartman!
För kotten är inte så van en att hoppa.
Men de gick jätte bra idag att hoppa han.
Emelie skulle testa banan nästa vecka på han. :)
Då får vi se om Emelie ska vara med på han med! :D


*Gamla bilder!! *

/ Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0