Min barndom inom ridsporten!

Jag har haft en välditg jobbit i min ridning!
Jag började först på ridkola när jag var 4år.
de tycke jag var super kul, som nu var jag ganska kort!
Så jag hade väldigt lätt för att trilla av, jag nådde knappt nedanför sadeln.

4

De var en gång när jag red på ridskolan vi hade inte lärt oss att galoppera än.
Vi hade en vikarie som inte visste att vi inte kunde de, så  vi fick galoppera.
Vi var ungefär nybörjare, jag var runt 5/6 år.
Då hade jag såklart Mini, den bockiga B ponnyn som alltid bockade när man galopperade! 
Den såklart fick jag..

Då trillade jag av, jag svimmade! 
Efter de vågade jag ALDRIG mer galoppera, jag red på ridskolan i 2-3 år efter den dagen.
jag galopperade inte någon gång på 3 år.

jag var helt livrädd för att galoppera, men jag tyckte ändå att de var kul att rida.
Så efter dessa åren så skaffade vi en egen ponny till mig, för att jag skulle få själv förtroende för en ponny!

Då skaffade jag en  B ponny vid namn Hot shot!




Detta är Hot shot, är de någon som vill veta mer om Hot shot och hur de gick med han?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0