När Salsa ska hem

För det första ska hon hem tisdagen den 5 juni.
Jag tror helt ärligt jag kommer vara ledsen för hon betyder.
Även att vi stött på det ena och det andra jobbiga så älskar jag henne.
Hon kommer alltid vara den första ponnyn vi har hemma ett längre tag.
Det är speciellt för en, alla ni som haft sin första ponny och sedan sålt den?
Ni vet ju hur det känns iallafall - sånt man inte vill ska hända..
Det finns lite olika andledningar till varför vi inte ska Salsa till hösten,
för det första så ser ni ju att jag inte är jätte kort på henne.
För det andra så vi vill ha en snäll häst i hanteringe och en som åker transport,
för till hösten ska vi träna och tävla.

Det är ändå tråkigt att behöva lämna tillbaka en ponny, hur eller hur..
För det är ju sällan man hyr en ponny i ungefär 10 månader utan att gilla den.
Så lite ledsna måste nog alla vara som lämna sin ponny.
Salsa kommer alltid betyda mycket för mig, hon är så speciell.

Och sen som den lipsillen jag är så kommer jag säkert börja gråta,
jag är en person som har jätte lätt för att börja gråta.
Kanske inte alltid att jag börjar gråta men jag känner tårar i ögonen.
Så även när min lilla surtant ska hem så kommer säket en hel del tårar att släppas.
Men livet går vidare och saker bli till minnen, fina minnen! <3

Skriver som när min bästis sålde sin ponny som hon kommit jätte nära,
"Don't cry beacuse it's over, Smile beacuse it's happened"
Blev säkert något stavfel, suger på engelska men iallafall,
den meningen är så sann!
"Gråt inte för att det är över, le för att det hände"



Kommentarer
Postat av: matilda

hhejj :) vad roligt att du tycker det hihii :D

2012-03-26 @ 19:34:18
URL: http://essebestinett.blogg.se/
Postat av: Oline Kristiansson

Sv; tack så mycket, även fast det inte va personligt så va det endå snällt, nästa gång kanske du ska kommentera olika på andras bloggar ? :) tack endå och fin blogg du/ni med ! :DD

2012-03-26 @ 20:16:06
URL: http://oliinekristiansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0